Fjerne tjære fra kældervægge

Hej

jeg har tidligere fået god hjælp herinde fra og tænker der måske også sidder et klogt hovede der kan svare på den her :-).
Vi har et større kælderrum hvor man har monteret forsatsvægge i gips (m. stållægter) (yrk) og som jeg skal i gang med at fjerne (vi har haft vand i kælderen som følge af kloakbrud og nu orker jeg ikke flere udfordringer med vand og organisk materiale såfremt det skulle ske igen). Det ligner, at man har smurt tjære på den nederste del af ydervæggen (givetvis for at holde eventuel fugt ude), men da jeg godt vil montere multipor-plader formoder jeg at det skal fjernes? Og hvis ja, hvordan gør man det nemmest? 

På forhånd tak.

Christian
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tror ikke der er andet for end at prøve sig frem, men tænker at en borehammer med en bred mejsel kunne være en hjælp..

Begynder man at varme på det bliver det noget snask, og med risiko for det trængere længere ind i betonen..

Da jeg var dreng, "vaskede" vi hænderne i margarine, hvis der var kommet tjære på, men om det er vejen frem at smøre vægen ind i margarine tænker jeg ikke. 

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for svaret. Frygtede desværre nok lidt svaret. Jeg har lige vedhæftet et billede så man kan få en fornemmelse af hvad jeg taler om. Rummet er cirka 30 kvm og det er på alle væggene.

/Christian 
Måske sådan en diamantkopsten kan bruges?  LinK

Har ikke prøvet den på tjære, men på beton den var særdeles effektiv, men skulle være velegnet til klæberester, epoxy, maling, tæpperester, lim og bitumen.

Vi prøver igen, i morgen --
Ved godt det er indenfor men måske kan man blæse det af med højtryksrenser? Kræver selvfølgelig et gulvafløb så vand kan undslippe. 
Ellers er je_ns forslag nok det bedste, husk sugeskærm til vinkelsliber for det kommer til at svine, meget.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også