Afkalkning af Grohe hovedbruser ikke_handyman 3 24-12-2025 12:47 HejJeg har et Grohe brusesæt monteret i mit badeværelse og hovedbruseren er efterhånden blevet temmelig tilkalket.Hvordan afkalker jeg min hovedbruser (rain spray), så den igen fungerer ? 2 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
JohnLarsen 2869 3500 24-12-2025 12:51 Demonter den, læg den i en flad tallerken der står vandret i en vask, hæld afkalker ned i røret.Vent et passenden styk tid, vend og tøm den, skrub gummidupperne med en neglebørste.Nogen spænder en tallerken eller frisbee op på den uden at fjerne den, hælder så afkalkeren i og venter. Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
buller27 1204 25-12-2025 12:34 Jeg har god erfaring med JohnLarsens fremgangsmåde. Dog med blød svaå og så en nål til at pirke kakrester ud af hullerne dadet nogle gange sidder lidt dypere i dem.Som afkalker kan du bruge Minuskalk til kaffemaskiner eller den stærkre"til ba" der dog indeholder parfume. Eddike/folrtyndet eddikesyre kan også gøre det medmindre fabrikanten fraråder det. Og følg altid brugsanvisningen til produktet.Nålen kan du også bruge jævligt i hullerne når du oplever den ikke bruser optimalt Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.