Pladevibrator

Hej,

Der må være nogen blandt alle de havefolk her på LDS, som er lidt fingernem når det gælder f.eks. roterklippere, havetraktorer og andre have maskiner, som kan hjælpe mig med min pladevibrator.

Den vil ikke drives fremad. Motor kører fint og 2 stk. kilerem fra motor til vibrator er skiftet, vibratoren kører fint rundt. Når man tager fat med fingrene (uden remmene på) og drejer vibratoren rundt, kan man godt mærke at der en slags asymmetrisk belastning på akslen (den der kommer ud af vibratoren med remhjulene på), således at det virker som om akslen falder rundt. Det er lidt svært at beskrive, men jeg tror at det skal være sådan. Pladen står og vibrere på samme sted, uden at flytte sig fremad. Er der nogen der har nogle idéer til hvad det kan være sket med min pladevibrator. Den har ellers virket fint, men et eller andet er sket i løbet af vinteren.

På forhånd tak.

Mvh
BoK
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du undersøgt fjedrene i hjørnerne; det kunne være en fjeder, der ikke hopper med og ligesom holder fremdriften tilbage?!

<p>Venligst<br /> <br /> <br /> Thye</p>
Citat fra TriumfThye

Har du undersøgt fjedrene i hjørnerne; det kunne være en fjeder, der ikke hopper med og ligesom holder fremdriften tilbage?!


Der er godt nok en fjeder der ikke hænger ved pladen (bagerste hjørne), men det mener jeg, at der har været længe uden at det har været et problem. Er det ikke bare til at tage stødene væk fra motor? eller kan det virkelig være med til, at den ikke rykker sig, bare få cm.?

Mvh
BoK
Du har checket, at remmene (og akslerne) rent faktisk kører rundt?
Hvis de ikke gør, kunne det være slyngkoblingen, der ikke griber.
Hvad gør den, når du giver den "fuld skrue"?

Mvh.

Jan R.
Citat fra Jan R.

Du har checket, at remmene (og akslerne) rent faktisk kører rundt?
Hvis de ikke gør, kunne det være slyngkoblingen, der ikke griber.
Hvad gør den, når du giver den "fuld skrue"?


Det virker fint (rem er skiftet). Når motor køre i tomgang stopper remhjulet og remtrækket. Ved fuld skrue tager remhjulet ved og trækker remmen rundt, samt vibratoren. Jeg har prøvet at give den ekstra gas (der et justerbar stop), men lige lidt hjælper det.

Mvh
BoK
Har du fået den rigtige størrelse kilerem på, eller justeret remmen rigtigt. hvis det er muligt. Remmen skal være så stram, at når den monteres, skal det virke som om den er for lille, og kan kun komme på med hjælp af en skruetrækker eller lign. på samme måde som et skohorn virker.

Mvh. Birger

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
Citat fra olfert-olfert

Har du fået den rigtige størrelse kilerem på, eller justeret remmen rigtigt. hvis det er muligt. Remmen skal være så stram, at når den monteres, skal det virke som om den er for lille, og kan kun komme på med hjælp af en skruetrækker eller lign. på samme måde som et skohorn virker.

Mvh. Birger


Det var svært at få begge remme på. Den ene af de fire fjedre var gået løs fra pladen (det mener jeg sådan set også den var sidst jeg brugte den), og efter at havde skiftet alle gummi bøs på fjedrene, nye bolte, alle fjedre er nu spændt fast på pladen, ser det ud til at pladevibratoren fungere igen.

Mvh
Bo Kreutzer
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis