Svejsning af tinter stål i fundablokke

Hejsa.  Jeg skal ha opført en kælder væg i funda blokke med 10 mm tintor stål i og beton, ville gerne svejse tintor stål sammen ,da det kan være svært at komme til med binde tråd, men har hørt at det skal man ikke gøre, for våde beton gør noget dårlig ved svejsning… er der nogle som ved mere om dette 

vvs gud

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal da bare have det rigtige værktøj til at binde med. Det bliver også bedre end med en tilfældig tang. Og bedre end at svejse.

Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Mener ikke tentorstål/kamstål giver problemer hvis de svejses sammen, som regel bliver de elektrodesvejset, da det er det nemmeste udendørs. Du kan jo give svejsningen en gang zinkspray hvis du synes, er det rustfrit du bruger skal svejsningerne afsyres/bejses og skylles rene.

Men tænker da det er nemmere at binde dem, hvis du har det rigtige grej til det...

Vi prøver igen, i morgen --
takker

vvs gud

jeg har undersøgt lidt mere om dette, man kan købe et flydende produkt man kan helle ned i tvangsblander som ligger en hinde på Tentorstålet, så det ikke bliv angrebet ...

vvs gud

Hvorfor vil du anvende tenderstål til en simpel kældervæg?

Armering giver kun mening ved vertikable betonkonstruktioner med et frit spænd, eller hvis vandtryk kan påvirke betongvæggen sideværts.
Annonce
Grunden til jeg vil bruge tentorstål i kældervæg, er at der er et mega tryk a jord, fra ydersiden…

vvs gud

VVS GUD skrev den 01-02-2026 17:48:27

jeg har undersøgt lidt mere om dette, man kan købe et flydende produkt man kan helle ned i tvangsblander som ligger en hinde på Tentorstålet, så det ikke bliv angrebet ...

Hvorfor vil du overhovedet sikre dit tentor/kamstål mod angreb. Ingen af de nævnte ståltyper bliver angrebet af den simple grund, at der ikke er ilt tilstede, når stålet er omgivet af beton. Det vil du kunne se, hvis du ser på et stykke tentorstål, der lige er blevet hugget fri af beton. At du vil svejse det sammen er lidt uforståeligt, når man professionelt normalt binder det sammen med bindetråd. 

fase
Jeg ser proff. blot smide det i med et overlæg på 40 - 50 cm

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 03-02-2026 23:27:07

Jeg ser proff. blot smide det i med et overlæg på 40 - 50 cm

Ja eventuelt med en krog eller et ombuk i enden.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis