Idéer, eller Blød rist i rørgennemføring, monteres indefra..

Har I koge hoveder nogen god ideer til, hvordan jeg får læst et gammelt hængeparti..
Jeg har pt. Enden af en flexslange hængende ud ad et hul i min gavl.. (udsugning fra et bad.) det ligner selvsagt noget skrammel..

Jeg gad godt udskifte slangen med fast rør, og samtidig få en rist i. 
Problemet er at jeg ikke kan nå derop, udefra.. 
Jeg kan godt komme til indefra (loftrum) men de fleste riste monteres jo udefra.. 
Har I gode idéer? 
Gavlen, hvor det skal laves i er blot en sporlade.. 

Jeg var selv ude i, om man måske kunne finde en rist i et plastmateriale, som måske kunne bøjes, og stikkes ud, og herefter ​trækkes ind mod pladen, med lidt lim på bagsiden? (Og så montere røret efterfølgende?)

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tror ikke der findes en sådan en rist..
Men du kan bruge en rund rist der passer på røret, montere risten på røret, og så stikke røret ud gennem gavlen.

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for bud Je_ns🙂 
Ja, det bliver nok noget i den stil. Det var nok mest fugen rundt om jeg var betænkelig ved.. men det bliver nok ikke grimmere end det er nu😅

Hov! 
Hvad nu, hvis jeg monterede en stump rør (allerhelst i relevant længde) på en rist, inkl. Krave, ​og så smed en snor ud ad hullet, så jeg kunne hejse det op, den vej. 
Det er et forsøg værd!🤣

Det er fint at hejse en rist op, med et lille stykke rør monteret på. Lidt lim rundt i kanten. Så bruger du en elastik fra cykel bagage bærer til at holde den på plads indtil limen er hærdet. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis