Kan denne fatning/ledning redes

Har denne gamle fine 90’er julemand. Efter at have taget en dum chance og have stillet ham i stuen med denne usikre ledning, så skulle der ikke mere end et skub fra husets mindste til at lampen inde i den nu ikke virker. Kan den reddes og hvordan?

Fatningen kan ikke skilles mere, så hvis jeg klipper den, kan jeg ikke rigtigt få adgang til at samle inden i. Har i nogle idéer eller erstatningsforslag. Den skal jo kunne skrues fast på julemanden igen og samtidigt være brugbar udenfor. Kan han reddes?

Hul til pære i figur Ø6 cm
Hele cirklen Ø8,5 cm
Afstand mellem skruer Ø7,3 cm
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på siden 

Har du prøvet om den runde top på fatningen kan skrues af?

Ellers prøv om du kan tage et billede ned i fatningen hvor pæren skal sidde, måske det kan hjælpe til en løsning?

Vi prøver igen, i morgen --
Velkommen på lds.
Det ser ud som om fatnings hus er 1 støbt enhed.
Hvis der ikke er chance for at skille den ad op i fatning, så ville jeg save fatning af over og under pladen. Så køber du en god fatning som er beregnet til udendørs brug. Det kan være noget byggeplads belysning el.lign..
Laver hullet i pladen så den passer og limer det sammen. 
Som der skrives så vil et billede op i fatning måske give nogle løsninger. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hej med jer.
Mange tak for svar. Det er nemlig én støbt enhed ja, desværre. Tak for de gode forslag. Jeg kan ikke tage billede lige nu, men ned i er der faktisk kun den lille tap i midten. Måske det kan ses her? Der er ikke andet at rykke med.
Jeg tænker jeg må “klippe-klistre” mig til en løsning som foreslået. Mange tak 🙏 
Måske du kan presse selve den inderste del af fatningen ud, ved at presse på ledningen, eller ved at bruge en lille skruetrækker til at skubbe den ud med...

Fligen i midten et til at lave den elektriske forbindelse til pæren, så pas på med den, det er kun noget tyndt metal (messing)

Vi prøver igen, i morgen --
Overvej om lyset i 'manden i fremtiden skal være noget lavvolt led. Tænker det vil give mere plads til at arbejde ved/gennem hullet.
Man kan måske endog kreere en løsning hvor trafoen ligger inde i nissen, og du undgår derved netspændingssamlinger i fri luft.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Ok så er det vel bære at smide en mini lyskæde ind i fyren. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis