Afløb og udluftning

Hejsa

Har fået lavet mig et par nye badeværelser og ved at tilslutte bundventil og vandlås på håndvask. 

Jeg har sat en pungvandlås op på det ene. På det andet vil jeg sætte en purus kompakt lugtspærre op. (Membran)

Jeg bemærker at vandet tømmes utroligt langsomt i den pungvandlås. Toiletter skyller ellers fint og Unidrain på begge badeværelser trækker umiddelbart også fint. 

Alt kloak arbejde er lavet af autoriseret. 

Men der er intet udluftning på kloaksystemet, men det var der heller ikke på eksisterende. Derfor ikke noget jeg tænkte på at spørge kloakmanden om. 

Der er ikke separat kloakeret. 

​Fornemmer ​overtryk i kloakken (altså luft der strømmer ​ud af afløbsrøret hvis jeg afmonterer vandlåsen. 

Der er ikke udfordringer med vandlåse eller kloakker andre steder i huset.

Begge håndvaske er med tvangsåbne ​bundventiler og uden overløbssystem. 

Skal der påbygges en udluftning et sted ? 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvis alt andet virker , lyder det mere som fejlmontering 
det rør du har tilsluttet til i vægen , er det ført direkte til afløb eller til gulvafløb
er det til gulvafløb er der vandlås der i , så fjerner du bare den under vasken
Ingen gulv vandlås. 

​Røret går vinkelret ned i en reduktion og 110mm kloakrør. 

Kan næsten ikke se for ​mig den vandlås kan monteres forkert 
Så vidt jeg husker så kan det lodrette rør stoppes for langt ned i "pungen" Altså så der er næsten spærret for vandet. 
Sæt en spand under og skrue bunden af, så kan du se/mærke om det er tilfældet, ellers må det lodrette rør kortes lidt op 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 20-12-2025 09:45:27

Så vidt jeg husker så kan det lodrette rør stoppes for langt ned i "pungen" Altså så der er næsten spærret for vandet. 
Sæt en spand under og skrue bunden af, så kan du se/mærke om det er tilfældet, ellers må det lodrette rør kortes lidt op 

Hold fast mand det er godt husket!

Det var bare det 😊 det virker fint ​nu. 

God jul 😊
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis