Nyt skumtape til dyksav skinne

Hej.

Bag på føringsskinnen til min scheppach dyksav sidder der sådan en 2 strimler skumgummi tape er hvad der nu er, og min den ene er begyndt at slippe😒

Synes ikke rigtig jeg kan finde dem nogen steder, er der en der ved hvor det kan skaffes? Måler 2 mm i tykkelse og 17 mm i bredden😊
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er de fleste føre-skinner jo ret ens, så du kan sikkert bruge den fra Makita, dog er den kun i 10 meters længde..
LiNk

Kan ikke huske målene, men kan da gå ud og måle på en af mine skinner, har også noget bånd liggende, men det er vist kun gummilisten der sidder ud mod klingen jeg har.

Vi prøver igen, i morgen --
Ja det ser meget rigtig ud👍 du må meget gerne mål bredde og tykkelse hvis det er😊
Så var jeg ude at måle lidt, bredden er 25 mm tykkelsen 2 mm
Så nok for bredt til dig når det skulle være 17 mm..

En anden mulighed kunne være noget epdm selvklæbende cellegummi, det findes i 15 mm og er 2 mm tykt, findes også i andre bredder.. ​LiNk​​​

Jeg kigger lidt på det edpm gummi, tak for hjælpen 😊
3M laver en model der klistrer noget bedre end både Makita og Festools. Et stykke der rækker til 2-3 skinner kan købes på Ebay for 100 kr

Selvbygger med stort S. 
Annonce
Superdiy skrev den 19-12-2025 07:42:54

3M laver en model der klistrer noget bedre end både Makita og Festools. Et stykke der rækker til 2-3 skinner kan købes på Ebay for 100 kr

Lyder interessant har du et link ? 

Fedt nok👍 har du evt. Et link?😊

Rhanse skrev den 19-12-2025 15:38:55

https://www.ebay.de/itm/124220123046

Selvbygger med stort S. 
Superdiy skrev den 19-12-2025 16:06:24

Rhanse skrev den 19-12-2025 15:38:55

https://www.ebay.de/itm/124220123046

Det hedder Splitterschutz, er det ikke det hårde gummi, der sidder ud mod klingen, for at hindre træet splintre. ?

Nok nærmere denne her ​Link​​​

Ja, det er det forkerte link jeg fik lagt op. Samme sælger har begge produkter. Det i 10-4 er i øvrigt billigt.

Selvbygger med stort S. 
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis