Solcelle spots, hvor finder jeg nogle gode og prisvenlige?

På mit plankeværk vil jeg gerne kunne montere nogle solcelle drevne spots.. Men hvor finder jeg nogle der både er kønne og effektive, de må gerne arbejde sensor styret, for at få driften til at fungerehele året...

Gode råd og links modtages med tak.

Mvh Njord

MVH Njord
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De skal have en meget stor solcelle, hvis de skal kunne give noget lys af betydning i vintermånederne, medmindre de kun skal tænde nogle få sekunder, få gange om dagen.

Skal de være prisvenlige har Aliexpress et meget stort udvalg.

Aliexpress er temmelig svær (umulig) at kende kvaliteten fra....

Og ja sensorer til at styre hvornår der tændes lys er helt okay.

Det er ikke en egentlig oplysning jeg ønsker, men at der er lys til orientering når man færdes i området, også om vinteren...

MVH Njord
Det du finder fra andre forhandlere er i stor grad de samme produkter, solgt gennem et andet distributionsnet. Under alle omstændigheder vil jeg anbefale at du køber et par stykker først, inden du køber flere. Jeg bruger 3 forskellige og har nogle andre, der aldrig har været brugt. Virkemåden er utrolig ens. De lyser typisk kun omkring 10 sekunder, når de bliver aktiveret. Hvis du monterer en stribe på et hegn, vil du få noget af et blinkerri, når du går forbi. Som ledelys ville jeg fortrække at de tændte samtidigt.

Hjemme bruger jeg en i rustfrit stål som denne ved mine affaldsspande, den gør det egentligt ganske fint. Der er 10 sekunder normalt nok. Finishen er ikke den bedste, den rustfrie plade er ikke afgratet overhovedet.

https://www.aliexpress.com/item/1005005832619696.html

Min børn klagede over at der kom biler ind i indkørslen om natten, der nogle gange holder der et stykke tid. Der placerede jeg en som denne. Den lyser et kraftigt koldt lys, men har problemer med at virke ordentligt i denne tid.

https://www.aliexpress.com/item/1005005324244752.html

I mit sommerhus har jeg en under et halvtag med fjernmonteret solcelle. Det var en nødløsning, der nu har fungeret nogle år. Den ser grim ud og lyser alt for kort tid.

Det kan jo godt være at jeg må i gang med alibaba og nøjes med et par forskellige og så købe flere af dem der virker i anden omgang.....

Egentligt det jeg helst ville undgå...

Men de billige varer hos fx Bilka, Jem og fusk etc er omvendt heller ikke bedre, kun dyrere end at købe hos Temu og Shein.....

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis