Loftslampe

På en loftslampe, jeg for kort tid siden har købt, er der både fase L1 og L2. 

Der er fire lyskilder, men det er kun de to af dem, der lyser, da jeg har monteret den med den brune ledning i L1.

Skal jeg sno de brune ledninger i lampen sammen, så jeg kan forbinde i L1 og dermed få lys i alle fire lyskilder?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Helkommen på ​LDS
Lampen er beregnet til at du kan tænde halvdelen eller alle lamper. Har du en kroneafbryder (afbryder med 2 udgange) forbindes de 2 udgange til hver sit sæt brune ledninger i lampetilslutningen. Har du kun en almindelig (enkelt) afbryder, tilsluttes den begge sæt brune ledninger (lus mellem de 2 sæt brune ledninger).

Søren O
Tak, Søren.

Jeg har ikke en kroneafbryder.

"Lus mellem de to sæt brune ledninger".
Mener du dermed de to sæt brune ledninger, der sidder inde i lampen?
TomDIY skrev den 16-12-2025 13:25:18

Tak, Søren.

Søren og jeg mener en lus, der er et kort stykke ledning, mellem de to klemmer med brune ledninger.

fase
Er det et kort stykke brun ledning, hvor jeg forbinder L1 og L2 i den øverste del af muffen (se foto)?

S. Fabrin skrev den 16-12-2025 13:37:46

TomDIY skrev den 16-12-2025 13:25:18

Tak, Søren.

Søren og jeg mener en lus, der er et kort stykke ledning, mellem de to klemmer med brune ledninger.

Er det et kort stykke brun ledning, hvor jeg forbinder L1 og L2 i den øverste del af muffen (se foto)?

Annonce
Du har jo fået lampen til at lyse med de 2 lyskilder. For st få alle 4 lyskilder til at lyse, skal alle de brune ledninger i lampen forbindes. Den rigtige måde at høre det på, er at montere et kort stykke ledning (farve ligegyldig) mellem klemmerne med de brune ledninger. En anden metide som du selv er inde på, er at samle alle de brune ledninger i samme klemme.

Søren O
Du får aldrig alle fire ledninger samlet i en kronemuffe. Så du lægger en lus (et kort stykke ledning) mellem de fri ender af mufferne. Den ene klemme forbindes med ledningen fra udtaget, altså den samme som er forbundet nu.

fase
Så lyser alle fire lamper.

Tak for de gode svar - og god jul!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis