Revnede tagplader B7 Swisspearl/Cenbrit

Hej
Vi fik tilbage i 2010/11 lavet en tilbygning og derfor nyt tag på hele huset. Vi fik efter 5 år skiftet vores rygninger da de alle var afskallede. Dette sørgede Cembrit for at dække naturligvis. Tilbage i september i år, opdagede vi en revne i en tagplade, og gennemgik derfor taget nøje og fandt revner i over 100 plader. Jeg reklamerede naturligvis til nu Swiss pearl og de ville sende en konsulent ud. Han har netop været her, konstateret at der er revne i mindst 108 plader samt afskalning af samtlige rygninger. Men, der er et stort men, han fortæller at håndværkerne de ri sin tid lagde taget ikke har lavet ventilation for over, hvilken gør st de faktisk ikke dækker. For at være venlige vil de dog gerne levere nye plader og rygninger. Dette synes jeg da er pænt af dem, men undre mig da over at de vil det, hvis han mener de ikke behøver?

Jeg har selvfølgelig efterfølgende kontaktet håndværkeren, for så må det jo vare ham det hænger på. Han nævner noget med, at det med ventilationen er sådan lidt efter hvornår man sådan rigtig begyndte at montere det, men vil dog komme forb i og se på det.

Er der evt  nogle der ligge inde med montagevejledning til Cembrit b7 bølgeplader fra før 2011?

Er der nogle af jer der har stået i lignende situation, føler lidt jeg sidder på en økonomisk bomber, hvor jeg bliver fanget mellem håndværker og Swisspearl og ender med at sidde med hele regningen på et nyt tag. 🫣

Beklager det lidt lange skriv

Mvh FruJensen
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
forkert oplægning, manglende ventilation...  tror desværre det er en metode de altid kan dække sig ind under
Kan desværre ikke huske hvor mine tagplader er fra.  Men fik dem lagt op i 2007 og i 2019 var de alle så afskallet at de så ud til at være plus 30 år. Kontakte jeg håndværkeren som henviste mig til fimaet som havde lavet pladerne. Ud af de 108 plader var der 96 helt grå og afskallet, resten var alm slidt. Men selv om jeg kunne påvise 2 forskellige løbenr på de sorte og de afskallet var svaret... forkert oplægning, manglende ventilation...  Så tror desværre det er en metode de altid kan dække sig ind under
Jeg tænker at Cembrit/SwissPearl uden problemer kan finde de ønskede montagevejledninger frem, og fremsende til dig. Specielt når de mener at det ikke er dem der har et problem.
Fik du i øvrigt at vide hvor lang reklamationsret/garanti der er på pladerne? For efter en udskiftning starter disse perioder jo forfra.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis