Gasbeton vægge

Jeg er ved at renovere et gammel hus fra 1913 i gasbeton. Jeg har fjernet gammelt tapet fra stuen der var misfarvet. Tapetet sad direkte på gasbeton væggen. Nu har jeg fjernet den og skal til at lappe huller og revner. 
Mit spørgsmål er hvad jeg gør når jeg har lappet huller og revner? 

Skal jeg fuldspartle, sætte gipsplader op eller bare male på det rå beton? Huset skal bruges som flexbolig så jeg tænker ikke det skal isoleres. Hvad gør jeg
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen til LDS!

Hvis huset er fra 1913, så tvivler jeg stærkt på at det er gasbeton. Mig bekendt blev det først opfundet/udbredt efter 2. verdenskrig.
Men det ændrer nok ikke på svaret: Hvis væggene er jævne efter du har lappet hullerne, så kan du tapetsere med filt, væv eller tapet før du maler. Alternativt skal de fuldspartles først, hvis du vil have en helt fin og jævn overflade først. Jeg tror ikke det er arbejdet værd, at smide plader på. Det vil give en masse udfordringer rundt om vinduer og døre mm.

Mvh. AllanE
Alt det sorte er skimmelvækst. Hvis du vil undgå det så spring tapeten over, og nøjes med fuldspartling og maling efter afrensning med protox..

Selvbygger med stort S. 
Hvis du kan lide udseendet ville jeg gå efter at vandskure - meget simpelt at gå til og så kan du selv bestemme tykkelsen.
Strukturen bliver mere uens, men sætter heller ikke krav til efterfølgende slibearbejde for at få det til en helt glat væg.

Dernæst kan der males
Enig med Sumsar, dog ville jeg "sælge det" med udtrykket det bliver rustik overflade. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også