Hjælp! Min udlejer nægter mig varme i min bolig

Jeg bor til leje i i et hus med privat have ved en privat udlejer. Da mit gasfyr melder en fejlkode adviserer jeg straks min udlejer. 
Nu er det snart 5 døgn siden han blev bekendt med problemet.

Han misligholder sin forpligtelser over for mig og hans begrundelse er, at jeg ikke har betalt det jeg skylder i tillægsbetaling for årsregnskaberne han har sendt.

Regnskaberne kom 6,5 måned for sent til trods for at jeg havde rykket flere gange. Dermed mister han retten til at afkræve mig tillægsbetalingen.

Jeg forstår ikke, at det kan komme som en overraskelse for en udlejer som har flere ejendomme og en gammel "rotte" i faget?? 

Men hvor står jeg? Der er åbenbart delte meninger om hvorvidt jeg kan bestille en vvs og sende regningen til ham?

Hvad mener I? 
Er det ikke temmelig tarveligt at straffe mig med noget som skyldes hans misligholdelse? Af at aflevere regnskaberne? 

Jeg bor til leje i i et hus med privat have ved en... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Den videbegærlige skrev den 16-12-2025 16:24:15

Jeg kender skam mine rettigheder. Men jeg ville høre hvad andre har erfaring med mht hvis man ikke har varme på huset i dagevis pga udlejer

Andres erfaringer er jo ligegyldige, udlejere såvel som lejere er forskellige på mange måder.

Du får nok ikke megen glæde af at fortælle din udlejer hvordan en anden lejer/udlejer i en ca lignende sag, måske i en anden kommune, har ageret.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Du får næppe et vvs firma til at lave en reparation med besked om bare at sende regning til udlejer, uden at udlejer har sagt god for betaling.
Du kan ikke bestille reparation på hans/hendes vegne.

Kurt B. Andersen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis