Geberit type 212 skylleventil - arm til lille-skyl faldet af

Jeg har et væghængt toilet med Geberit type 212 skylleventil, hvor jeg ikke kan bruge lille-skyl længere. Jeg har åbnet op ind til cisternen via trylpanelet og kan konstatere, at armen til lille-skyl ikke længere sidder fast på resten af skylleventilen. Det er som om, at hele lille-skyl delen er faldet af, altså ikke kun den blå arm, der stikker op, men også dele, der slutter om selve skylleventilen længere nede.
Det er lidt svært at konstatere, hvad der helt præcis er sket og ikke sidder på længere, da jeg kun kan tilgå cisterne fra trykpanelet.

Er det muligt selv at sætte armen fast igen, eller skal jeg have fat i en vvs’er og have skiftet hele skylleventilen?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er desværre nok noget af plasten der er brækket, men det kan du først se hvis du får ventilen ud og kikker nærmere på den..
Man kan købe en komplet ventil for lige godt 200 kr, så måske det er vejen frem link

Vi prøver igen, i morgen --
Du kan udskifte det hele igennem hullet hvor trykpanel er taget af. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
jeg prøver, om jeg kan skifte det hele gennem trykpanelet. Ellers må jeg have fat i VVS'eren. Tak for hjælpen!
kjelds skrev den 15-12-2025 12:21:21

jeg prøver, om jeg kan skifte det hele gennem trykpanelet. Ellers må jeg have fat i VVS'eren. Tak for hjælpen!

Det kan skiftes ind gennem hullet til trykpanelet, men kan være lidt bøvlet-

Der findes en del youtube film med udskiftning af ventilen, bla. denne her.

Vi prøver igen, i morgen --
Perfekt! Det var det næste jeg skulle til at finde. Tak!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis