Dilatationsfuge slipper

Jeg har en pudset gasbetonmur ind til naboen, som havde fået en tynd revne (formegentligt en sætningsrevne), hvorfor vi skar muren igennem og lavede en dilatationsfuge på ca. 1,5cm. 
For at få snittet pænt og lige pudsede jeg efterfølgende kanterne op enkelte steder med fliseklæb.

Herefter puttede jeg bagstop ind og fugede med en god fugemasse til udendørsbrug, der også skulle have god elasticitet.

Mit problem er at fugen desværre slipper mod muren, så der opstår en tynd regne mellem fugemassen og muren.

Er der nogen der har nogle råd til hvordan søren jeg har fugemassen til at binde bedre til muren, så den ikke slipper
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ifølge billedet holder fugemassen ikke, fordi underlaget er glat og lukket med fliseklæb, plus at kompensationsfugen skal kunne bevæge sig. På et sådant sted vil almindelig fuge, selv elastisk, alligevel løsne sig. 
Den nemmeste og mest pålidelige løsning er helt at fjerne fugemassen, prime kanterne med en adhæsionsprimer og fylde fugen med en facade-elastisk fugemasse eller en polyurethan-/MS-polymerbaseret masse, der kan males, den hæfter på pudsen og kan tåle bevægelser, i modsætning til almindelig fugemasse.

https://globy.com/b2bmarket/listing/construction
Hvilken fabrikat fugemasse og type har du brugt?

Vi prøver igen, i morgen --
Eller Ilmo bånd. Altså en ekspandere skum fugebånd. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

Hejsa,

Jeg har brugt en  DANA LIM Sealflex hybrid fugemasse, som vel er facade-elastisk fugemasse som Frederik nævner?

Jeg har ikke brugt adhæsionsprimer, så måske det kan hjælpe, men jeg ville egentlig have troet en fugemasse kunne hæfte på fliseklæb og gasbeton og cementpuds - den slipper nemlig alle tre ​typer materiale.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også