Træt af Windows 11

Jeg synes der er kommet for meget barnepige, AI, og snagen i min private ageren i Windows 11 25H-et-eller-andet. Jeg synes også, det svært at finde det, man skal bruge, for Microsoft mener hele tiden, at de ved bedst, og vil i øvrigt stoppe alt muligt unødvendigt af deres skrammel ned i halsen på mig. Desuden er nogle af de ting, jeg tit bruger, blevet enten gemt langt væk, eller helt forsvundet. Jeg har tidligere brugt Ubuntu, men er der andre mere brugervenlige alternativer?
Jeg synes der er kommet for meget barnepige, AI... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Frederik/ skrev den 15-12-2025 11:49:05

Hej!
Jeg har også Windows 10 lige nu, jeg er så vant til det og har ikke lyst til at skifte til Windows 11. Jeg har hørt mange dårlige anmeldelser, blandt andet om fejl i selve softwaren, og at mange brugere efter installationen af Windows 11 ikke kan bruge det fuldt ud.

Jeg har ikke haft problemer med at skifte fra win 10 til win 11..

Jeg bruger firefox som browser,  den er ikke fyldt med alverdens skrammel som Edge er.

Vi prøver igen, i morgen --
Windows 11 kræver at der skal være TPM 2.0 funktionalitet på motherboardet. Microsoft kalder det en sikkerhedsfunktion. Det er det også, men hovedårsagen er muligheden for at låse software og andet til computeren. Betalt software vil nok meget hurtigt stoppe supporten til Windows 10.

Der er ikke noget at sige til, at folk bliver trætte af Microsoft. 
je_ns skrev den 15-12-2025 12:09:53

Frederik/ skrev den 15-12-2025 11:49:05

Hej!
Jeg har også Windows 10 lige nu, jeg er så vant til det og har ikke lyst til at skifte til Windows 11. Jeg har hørt mange dårlige anmeldelser, blandt andet om fejl i selve softwaren, og at mange brugere efter installationen af Windows 11 ikke kan bruge det fuldt ud.

Jeg har ikke haft problemer med at skifte fra win 10 til win 11..

Jeg bruger firefox som browser,  den er ikke fyldt med alverdens skrammel som Edge er.

Edge er heller ikke min kop te, bruger gladeligt Chrome.

Pga div negativt om Win11 er jeg igang med at undersøge div Ubuntu-varianter, og prøveinstallerer nok en af dem på USB. Kan så boote derfra og teste div.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis