Flytte af køkken og vælte væg - er det realistisk?

Hej alle

Jeg er ikke en garvet selvbygger, så jeg kunne rigtig godt bruge en vurdering af, om den her ændring af plantegningen er realistisk rent byggeteknisk?

Jeg har vedlagt den ønskede plan, og som man kan se, skal der gerne være 3 værelser og et køkken-alrum. Køkken-alrummet skal etableres, hvor der i dag er et soveværelse og alrum - der skal altså væltes en væg (eller rettere to, da der er et skorsten imellem).

Huset er med gitterbåndsspær, og jeg har læst mig til, at det ofte betyder, at det hviler på ydermuren.

Gode input hilses velkommen :-)
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke urealistisk, men det bliver nok en dyr omgang..

Udover at væggene kan være bærende, så kan de også være stabiliserende, så få en byggesagkyndig ind over.

Skal det hele ryddes skal du måske også have lavet gulvvarme i det hele ?

Vi prøver igen, i morgen --
Mange tak for input!

Hvad kan sådan noget løbe op i, hvis vi siger, den både er bærende og stabiliserende?

Huset er ældre. Der har været gulvtæpper i det meste, men under dem ligger nogle fine plankegulve, som får nyt liv. Så ingen gulvvarme i denne omgang. 
Hvordan vil du flytte vand og afløb fra nuværende placering uden at gå ned i gulvet?

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Hej BOFH

Det kunne jeg selvfølgelig godt have skrevet: Der er kælderbadeværelse lige nedenunder ny placering. Så jeg vil ned igennem gulvet og (tænker jeg?) skjule afløbet i en kasse eller nedsænket loft.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis