Skyde fjernvarmerør frem til tilslutning

Skal have skudt nye fjernvarmerør ind (ny tilslutning)
Jeg kan ikke få oplyst, hvordan entreprenør vil undgå at beskadige bla min fiberforbindelse, og kan ikke selv vælge hvem der skal foretage montage.

Nogen der kan oplyse hvordan det foregår i praksis, og hvordan entreprenør undgår at beskadige øvrige tilslutninger, faskiner, fiberforbindelse osv.

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De går ind og laver en graveforespørgsel  på www.ler.dk
Er du i øvrigt sikker på at de skyder fjernvarmerør ind, og ikke graver op til dem?
Meldingen var at man ville skyde dem op, måske grundet niveauforskel

Fjernvarmerør “graves” ikke så langt ned som vand- og kloakrør normalt er placeret, så derfor sjældent problemer med det. Har du en faskine bør du da oplyse entreprenøren om dens placering. 

Søren O
Det de ødelægger ved at skyde det ind reparerer de bag efter.
Ler registret har ikke ledninger indtegnet præcist inde på egen grund, så oftest holder forsyningsselvskabet + entreprenøren et møde med grundejeren inden opstart hvor du skal beskrive hvor der ligger kabler kloak mv.

De jeg fik lagt fjernvarme ind for 2 år siden var den eneste forsyning de ikke ødelagde på vejen vandledningen selv kloaken fik en tur, så man må gå ud fra der i sådan en operation er lagt rigeligt med sikkerhed ind i prisen så de har til graveskader.

Selvbygger med stort S. 
Tak for svar indtil videre.
Udfordringen er, at jeg ikke er bekendt med faskiners placering, eller fiber for den sags skyld.
Annonce
Det er deres ansvar, og derved dem der skal reparere skaden som eventuelt sker. ​

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Superdiy skrev den 13-12-2025 10:57:15

Det de ødelægger ved at skyde det ind reparerer de bag efter.
Ler registret har ikke ledninger indtegnet præcist inde på egen grund, så oftest holder forsyningsselvskabet + entreprenøren et møde med grundejeren inden opstart hvor du skal beskrive hvor der ligger kabler kloak mv.

De jeg fik lagt fjernvarme ind for 2 år siden var den eneste forsyning de ikke ødelagde på vejen vandledningen selv kloaken fik en tur, så man må gå ud fra der i sådan en operation er lagt rigeligt med sikkerhed ind i prisen så de har til graveskader.

Det må være en fejl, at de ikke fik vandrøret med i første omgang 😱😂

Jeg har fået skudt fiber ind. Det fremgår ikke korrekt af ler. Jeg skal selv sætte et hegn op, men rammer 110% sikkert kablet uanset hvad jeg gør. Murphys lov og alt det der. Så grundlæggende må man bare glædes over at det er deres ansvar og sikre sig at de forudgående bekræfter at det er deres ansvar. 
HrT skrev den 13-12-2025 14:54:39

Jeg har fået skudt fiber ind. Det fremgår ikke korrekt af ler. Jeg skal selv sætte et hegn op, men rammer 110% sikkert kablet uanset hvad jeg gør. Murphys lov og alt det der. Så grundlæggende må man bare glædes over at det er deres ansvar og sikre sig at de forudgående bekræfter at det er deres ansvar. 

Jeg fik skudt fiber ind af Norlys, det foregik helt uproblematisk..

Entreprenøren kom dagen i forvejen hvor vi kikkede på det, der går et par kabler inde på grunden som jeg mærkede op. Ude ved vejen er der en græsrabat, de rev det hele pænt og såede nyt græs, hvor de have gravet op.

Vi prøver igen, i morgen --
En stiklednings forsikring er en god ting og have.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis