Problematisk tæring? Christianrenoverer 23 11-12-2025 20:57 HejJeg var i krybekælderen, og så der at der er denne tæring på nogle af rørene. Er det en problematisk tæring og dermed noget jeg skal reagere på? 2 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
je_ns 12987 11-12-2025 21:20 Kønt er det jo ikke, men umuligt at se på billederne om der er indvendigt tæring, prøv at giv den en omgang med en stålbørste, så tænker jeg de kommer til at se rimelige ud.Har du ingen udluftning i din krybekælder? Vi prøver igen, i morgen --
cdp 1476 5792 12-12-2025 08:27 je_ns skrev den 11-12-2025 21:20:52Kønt er det jo ikke, men umuligt at se på billederne om der er indvendigt tæring, prøv at giv den en omgang med en stålbørste, så tænker jeg de kommer til at se rimelige ud.Har du ingen udluftning i din krybekælder? Enig - kobbersulfid kan også fjernes med lidt syrevand ex. citron/eddike - når det er rent og tørt kan du give dem et pust wd-40.Ps. svsovlsyre - ( evt. 40% fra gl.batteri ) skulle være den ultimative "fjerner" af kraftig Ir, men tag lige handsker og ansigtsværn på først. Mht. tæring, det er langt mere kritisk hvis ubeskyttede rør er i kontakt med kalkmure ex. ved gennemføringer osv.