Bør ældgamle antenner på loftet afmonteres og fjernes?

På loftet i min lejbolig er der et virvar af forskellige ledninger. 

Der er ca 4 antenner som enten ligger på gulvet eller hænger under spærrene.

De er alle med ledning som fører hen til nogle andre strømførende ledninger. 

Udvendigt på gavlen sidder en ældgammel parabol. 

Mit spørgsmål er, om antenner og parabol bruger strøm som jeg betaler for over min elregning? 
Relæet sidder iøvrigt også på loftet. 

Jeg håber ikke det er et dumt spørgsmål. 
Min udlejer har ingen interesse i at hjælpe mig. Derfor spørger jeg her. 

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan jo være antenner / parabol som hører til andre lejligheder. 
Men ellers nej du bruger normalt ikke strøm, dog kan der sidde en antenne forstærker som bruger mikroskopisk strøm

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak for dine gode svar . Det er 1 hus med kælder, store og loft. 
Kun beboet af mig i stuen 
Så kan du rolig rydde op, en dag du får lyst. Det med antenner er efterhånden en saga blot, da mange streamer TV samme sted som man har sin net forbindelse. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Når nu det er en lejebolig har du ikke lov til at afmontere og fjerne noget. Udlejer kan gøre dig erstatningspligtig uanset om udstyret ikke anvendes længere.
Hvis der sidder en antenneforstærker eller lignende i stikkontakten kan du bare trække den ud.

Selvbygger med stort S. 
Jeg kunne aldrig drømme om bare at fjerne eller ændre noget medmindre jeg først drøftede dette med udlejer. Men jeg foretager mig intet da min udlejer er en skidt person. 

Jeg ønsker blot viden hvorvidt alle disse antenner og ledninger forvolder væsentlige udsigter for mig som lejer via elregningen? 

Hvad er dette for noget som vist på billedet? 
Annonce
Billedet viser et tænd- og sluk-ur, det har næppe noget med antennerne at gøre. 
Dit spørgsmål er bestemt ikke dumt. Du står desværre i en situation hvor kommunikation med udlejer kunne være bedre.

Gør som der er blevet foreslået: Sluk for al lortet og overlad videre oprydning til udlejer. Så har du dit på det tørre, og selv ikke den værste vinkelskriver (djøfer) kan fordreje fakta, da du ikke har foretaget ændringer i det bestående.

Du har desuden Lejernes Retshjælp som støtte hvis udlejer stiller sig på bagbenene.
Må du rent faktisk gå op på loftet?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
spørg udlejer om hvad planerne er for de gamle antenne på loftet og den gamle skål på gavlen, for du tilbyder og fjerne det ub af nogen art

vigtigst er gør det på mail mundlig giver kun problemer med tiden for hvem har sagt hvad.

formoder der ikke er andre lejere i ejendommen og det er et alm 1 plan hus
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis