Må jeg installere en stikprop på ovn for at tilstlutte den?

Overskriften beskriver meget godt problemstillingen. 

Jeg er lige flyttet ind i lejebolig uden ovn. Jeg ønsker at have en ovn, og vil derfor gerne have noget der ikke tæller som en "installation". Jeg kom frem til at en mulig løsning for mig ville være at købe en kompakt indbygningsovn, for så selv at montere en schuko på den - så jeg hurtigt kan pille ovnen ud og tage den med mig når jeg flytter. Må man det? Jeg har ledt utallige steder på nettet uden at finde et konkret svar.

Det skal noteres at der allerede er forbundet en enkelt schuko til en separat 16A fase (fra et tidligere køleskab), så elnettet i boligen bør snildt kunne håndtere det. 

Jeg bor i ungdomsbolig og ønsker derfor ikke at lave dyre permanente ændringer. Så længe en ændring er lovlig, er jeg sådan set ligeglad hvordan det fungerer i praksis.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det må du gerne. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hvis du har en Schuko-stikdåse, er der intet problem i at tilslutte en ovn (med Schuko-stik) til den. Go ahead. :)

‘Jeg har ledt utallige steder’
Guderne må vide hvor mange det er, det er et udtryk jeg har allergi e.l. overfor.
Men gør det nu bare.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Når du køber en ovn, er den typisk forsynet med en stikprop, der bare sættes i stikkontakten. Det gælder dog ikke for en ovn beregnet til indbygning. Der monterer du bare en stikprop.

fase
Hvis du kan "Nøjes" med en lilel ovn så findes der kompakte varmluftovne med mikroovn-funktion der ikke er til indbyning men blot til at stå på køkkenbordet - de kaldes for kombiovne. Nogle har endda kogeplader på toppen og elelr kan du også købe en enkelt elelr dobbelt induktionskogeplade. Så har du hele køkken setuppet.

Og ja ovne leveres enten med CEE 7/ stikprop til schuko stikkontakt elelr med en tydelig vejledning i manualen om det.

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis