Ydrevægge og isolering

Hej:)

Jeg har to ydrevægge der pt er beklædt med mdf plader (ikke celotex) med ca 8-10 cm isolering bag + en tvivlsom dampspærre (kan se bag stik kontakten at den er meget tynd og brudt).
Der sidder regler med ca 60 cm mellemrum.

Min plan var at rykke regler så de har 90 cm mellemrum, rykke dem 5 cm ud, lægge 45mm isolering bag regler og derefter 95 cm imellem dem. Derefter dampspærre og 2 lag gips.

Nu er jeg blevet i tvivl om det er smart at lægge ekstra isolering ind. Er det risikabelt ifht til fugt? Især når jeg kun laver det ene rum.

Og så er jeg også i tvivl om hvordan man skruer gipsplader op uden at bryde dampspærren

Ydervæggene er gasbeton, huset er fra 1969
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er altid risikabelt at isolere en væg indefra. Når der kommer mere isolering på, vil indersiden af den oprindelig væg blive koldere, derfor større risiko for fugt og svamp. 
Vil det også være risikabelt at udskifte isolering med nyere isolering i samme tykkelse? Vil gerne af med mdf pladerne ​
Det bedste er nok at fjerne noget af isoleringen og se om der er antydning af skimmel. Ofte er det værst ved gulv i hjørner. Hvis der ikke er den mindste antydning, kan man tage chancen og forbedre en smule. 
Tak:)

Hvad med det med dampspærre - måske er det et dumt spørgsmål, men når man skruer gips plader op bag efter, så kommer der vel hul i den alle steder man skruer?

Eller skal man lave nogle vandrette stolper man skruer op? Så kan man vel dække skruehuller med tape og så sætte gips fast i de vandrette stolper?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også