Led dæmper vs led spots

Jeg har en LED skydedæmper fra LK fuga. Når jeg sætter den til mine spots slukker de helt i bunden (alle undtagen et) og - efter jeg brugte reset - blinker de. Spots burde være dæmpbare. 

To spørgsmål:
- findes der en bedre dæmper en skydedæmperen?
- hvorfor slukker de helt i bunden undtagen det første spot i strengen?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er du sikkert på at de alle er dæmpbare og at de er tilsluttet direkte til 230 V ? ? 
Det skal være den dæmper der hedder LED 120 . Men når du skriver LED dæmper så er det sikkert den rigtige du har. 
1 - Den kan indstilles til forkant dæmpning LC og bagkant dæmpning LR (fabriks indstilling) . Det betyder at sinuskurven ( som symboliserer vekselstrøm ) Bliver skåret væk henholdsvis på forkant eller bagkant. Der kan an bare prøve sig frem. 
Så kan man indstille 2 - minimum og 3 - maksimum dæmpning
Det er alt sammen beskrevet i brugsvejledning. 
1. tryk på tangent til lyset er slukket. Sæt skyder i midten og hold tænd/sluk tangent inde i 10 sec. Lyset blinker og indstilling er ændret. ( Ved LC er maks belstning 24 VA.
Vil man skifte igen gentages manøvren.
2.  tryk på tangent til lyset er slukket. Sæt skyder i toppen og hold tænd/sluk tangent inde i 10 sec. Lyset blinker og skyder bevæges ned indtil ønsket minimum. sluk for at bekræfte.
3.  tryk på tangent til lyset er slukket. Sæt skyder i bunden og hold tænd/sluk tangent inde i 10 sec. Lyset blinker og skyder bevæges op indtil ønsket minimum. sluk for at bekræfte.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 07-12-2025 16:08:10

Er du sikkert på at de alle er dæmpbare og at de er tilsluttet direkte til 230 V ? ?
Det skal være den dæmper der hedder LED 120 . Men når du skriver LED dæmper så er det sikkert den rigtige du har.
1 - Den kan indstilles til forkant dæmpning LC og bagkant dæmpning LR (fabriks indstilling) . Det betyder at sinuskurven ( som symboliserer vekselstrøm ) Bliver skåret væk henholdsvis på forkant eller bagkant. Der kan an bare prøve sig frem.
Så kan man indstille 2 - minimum og 3 - maksimum dæmpning
Det er alt sammen beskrevet i brugsvejledning.
1. tryk på tangent til lyset er slukket. Sæt skyder i midten og hold tænd/sluk tangent inde i 10 sec. Lyset blinker og indstilling er ændret. ( Ved LC er maks belstning 24 VA.
Vil man skifte igen gentages manøvren.
2.  tryk på tangent til lyset er slukket. Sæt skyder i toppen og hold tænd/sluk tangent inde i 10 sec. Lyset blinker og skyder bevæges ned indtil ønsket minimum. sluk for at bekræfte.
3.  tryk på tangent til lyset er slukket. Sæt skyder i bunden og hold tænd/sluk tangent inde i 10 sec. Lyset blinker og skyder bevæges op indtil ønsket minimum. sluk for at bekræfte.

Det burde være den rigtige, ja. Men bliver i tvivl nu, for har lige oplevet at den samme (jeg satte den op et andet sted til to e27 led pærer) virker og alt, men bliver varm og så ikke virker. Det indikerer vel at det er den forkerte?

Jeg har en ekstra i original emballage og den hedder “led dæmper”, så må nok tage den anden ud og se, om jeg har fået forbyttet den på en eller anden måde. 
Den skal hedde LED-s 120 VA hvis det er dem jeg kender og skitserer indstilling på. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis