Vandlås under håndvask.

Hej LDS’ere

Jeg har en alm vandlås under køkkenhåndvasken. Mit problem er dog at jeg rigtig godt kunne tænke mig at få et affalds stativ med flere spande derind som eks dette:
https://www.10-4.dk/varer/hus-have-og-fritid/affaldssortering/hailo-affaldssystem-2345629
Men jeg er lidt udfordret på højden til vandlåsen som kun er 34 cm. Derudover har jeg kun 20 cm fra siden ind til vandlåsen.
Så overvejer om jeg kan udskifte den til en kompakt model.
Kan se der findes flere forskellige kompakte vandlåse men:
1. Er de ligeså gode, det er som sagt til køkkenhåndvask.
2. I dag er der tilkobling til afløb fra opvaskemaskine før vandlåsen, dette vil jeg gerne have igen, men synes ikke jeg kan finde nogle kompakte modeller der har tilkøbling til opvaskemaskine.

Så hvad er jeres råd? Hvordan griber jeg det bedst an? Er en kompakt vandlås ligesågod eller stopper den nemt? Og findes der en model hvor jeg også kan få opvaskemaskinen på?
Erfaringer må meget gerne deles med forskellige kompakte vandlåse så jeg kan ende ud med den bedste løsning. 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har valgt en 90 graders bøjning under vask og ført det ind til bagvæg, hvor det sidder pænt langs væggen uden at rage ud i rummet under vasken.
Så du skal bruge 90 gr bøjning du skruer på det grå på vask, et stykke rør til at føre det ind til bagvæg, endnu en 90 gr bøjning og et stykke rør til at føre i din nuværende vandlås.
Du kan jo kigge på en Kar-vandlås, som har noget mindre højde - flytte dine afløbs rør ud mod modsat side ift. stativet. Et y-rør med påspænding efter  din karvandlås vandlås ( længere nede på stamme ) vil fungere vil jeg mene. Skulle det efterfølgende boble i vandlåsen , ​er der for lidt ​gn. gang i dit afløb.

Jeg har denne Lavabo Panama under min køkkenvask af samme årsag. Fungerer upåklageligt, faktisk bedre en traditionel våndlås, da den aldrig skal renses.
Jeg har løst det ved at jeg har fået flyttet vandlåsen ind imod enden på skabet. Så tak for hjælpen alle sammen. 😀
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis