slukke vand til opvaskemaskine

Jeg skal have renset filter ved vandtilførsel til opvaskemaskine (Miele, som melder fejl f51). Men jeg kan ikke overskue alle slangerne under vasken (lav håndværks-IQ) - Jeg håber billederne er tilstrækkelige til at nogen kan afsløre dimsen...?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det ser noget uoverskueligt ud, men jeg tror det er ballofixventilen med det lille sorte håndgreb der skal lukkes. Det ligner en magnetventil der sidder lige under ventilen. Tag evt. et billede der viser lidt mere nedad fra ventilen.

Søren O
Søren O skrev den 05-12-2025 23:15:57

Ja det ser noget uoverskueligt ud, men jeg tror det er ballofixventilen med det lille sorte håndgreb der skal lukkes. Det ligner en magnetventil der sidder lige under ventilen. Tag evt. et billede der viser lidt mere nedad fra ventilen.

Ja det må være denne her, med mindre din vaskemaskine også er tilsluttet samme sted..

Men vær nu forsigtig med ​Ballofix hanen de har en kedelig tendens til at sætte sig fast, så lidt forsigtig dreje frem og tilbage.

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for dit svar … jeg skruede på begge haner på dobbelt-ventilen, tror jeg den hedder. Den er mest synlig på billed 2 - over det grå og det sorte rør. Så nu er der ikke koldt vand ved vasken. Nu samler jeg mod til at skrue vandforsyningen af til opvaskemaskinen - men burde der ikke være lukket? (den ballofix du foreslår kan ikke drejes)
SÅ er det også renset - men maskinen melder stadig fejlkode f51 - Nu er gode råd vist rigtig dyre - jeg bliver vist nødt til at få fat i eksperter... damn - 1000 kr bare for at de kommer og kigger på det :-(. Men mange mange tak for hjælpen - Søren og Je_ns
Jeg fandt et link til fejlfinding af fejl f51 på en Miele vaskemaskine. Måske kan det hjælpe dig med din opvaskemaskine inden du tilkalder en tekniker.

https://www.bing.com/ck/a?!&&p=36186f6d3b37575035e7520d35fc5bfc9c1655f093905c2caedd43c3f1b23929JmltdHM9MTc2NDg5MjgwMA&ptn=3&ver=2&hsh=4&fclid=1df2d892-c54d-6406-04f6-ce28c4a865cf&psq=miele+fejl+f51&u=a1aHR0cHM6Ly9oamVtbXkuZGsvbWllbGUtdmFza2VtYXNraW5lLWZlamwtZjUxLw
Annonce
Tak - fantastisk at I bruger tid på at svare - tak for linket Rantzau, jeg tror jeg er nået til vejs ende med, hvad jeg kan/tør gøre - jeg tør ikke pille ved ledninger og den slags - meget går galt når jeg rører ved ting :-D 
For at være lidt præcis så bemærk at link fra Rantzau omhandler vaskemaskine og starten på tråden er jo omkring opvaskemaskine

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis