Nubret væg

Hej.

Jeg har nogle ret voldsomme huller i en nubret væg.
Nogle ideer til hvordan jeg kan skabe en overflade der giver det samme nubret udtryk?
Hvis jeg bare spartler hullerne, som jeg ville gøre på en normal glat væg, vil mit øje mangle den nubret overflade, der er på resten af væggen.

Vh.
Søren
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan nok opnå lidt den samme effekt, ved at spartle hullet og duppe med den grov svamp.

Er det maling eller tapet ?

Vi prøver igen, i morgen --
Når du spartler skal undgå at spartle ud over hullet. Skulle der komme noget der skal det vaskes væk med det samme. Så kan man opnå "nubret " overflade med svamp eller pensel direkte ind i spartlen. Stop når du er næsten tilfreds for du bliver aldrig helt tilfreds når du lige står og glor på det. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Det er maling.

Har siddet og kigget lidt på den her:

https://www.boligcenter.dk/legetoj-og-hobby/hobbyartikler/farver/spraymaling/xylazel-spraymaling-tekstureret-hvid-400-ml
Jeg har noget der ligner, i mit fyrrum, mener det er fra Skalflex og det er kørt på med en speciel malerrulle der laver det nubret.

Sådan en strukturrulle..

(men nok ikke velegnet til en så lille reparation)

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg skal ikke afvise at denne spray med nupret overflade kan virke godt. Jeg har erfaring med at jo mindre område der repareres des mindre ses det. Så skal du bruge den ville jeg lave et passende lille hul i et stykke papir og så holde den på væggen når du sprayer. 

Annonce
Brugte en stiv pensel og ​prikkede lidt i spartelmassen ​inden den blev tør.
Det gav et ret godt resultat.

Man skulle tro det er løgn. Det ser godt nok fint ud. 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også