Vindspærre oven på Garage loft isolation ?

Vi har netop overtaget en garage hvor vi bor og vil gerne lave den tættere på frostfri end den er lige nu.
Den er opsat mellem to ejendoms boliger og vil gerne lægge enten 95mm eller 145mm rockwool isolering i / uden på endevægen med vindspærre, en 2,5 cm luft spalte og derefter profilbrædder.

Men hvad med isolation af loftet ? Det er et profil ståltag og vil ligeledes gerne have isoleret med 95mm eller 145mm rockwool.

Der skal naturligvis være minimum 50mm mellem toppen af isolationen og undersiden af ståltaget samt udluftning i begge ender. MEN kan jeg med nogen fordel ligge en vindspærrer OVEN på isolationen i ligesom det skal gøres på ydervægen ? Jeg ikke kan læse mig til dette i nogle beskrivelser.

Der bliver opsat loftplader med med lys under isolationen så Ja, vinduet skal monteret lidt laverer.

Mvh

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vindspærren skal være diffus åben så, du kan også bruge hårde batts øverst..

Skal du have varme på, hele tiden eller kun lejlighedsvis.

Vi prøver igen, i morgen --
Hej Jens

Tak for dit input. Nej garagen bliver ikke opvarmet og hårde batts som fx. kingspan er selvfølgelig en god mulighed.

Mvh Iver

Jeg tænkte på Rockwool hårde bats, men de andre kan da også fint bruges.

Vi prøver igen, i morgen --
Der skal ikke vindspærre på loftet. I praksis ville det også være meget svært at udføre.

Selvbygger med stort S. 
Når du lukker og isolerer garagen skal der også indtænkes noget ventilation, omfang afhængigt af hvor tæt det ender med at blive.

​/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis