Hej LDS'ere,
Jeg står med en lille udfordring, som jeg håber nogen kan komme med et skarpt bud på.
Vi har for nylig overtaget et hus, hvor 1. sal har været delvis revet ned og jeg vil gerne i gang med at få klargjort gulvet.
Min første plan var at laske alle bjælker (Der er ca 132cm mellemrum) og så få sat i gang med undergulv.
I dag da jeg kigger nærmere på det, finder jeg ud af at i en større sektion, hvor det vil være inde over 2 etableret rum (når disse bliver etableret), er der ikke luft mellem bjælkerne, da loftet under er kørt helt op.
Konen er super glad for det loft (Lavet med pyntelister og whatnot, bevares, det ér pænt!) og ser helst ikke at jeg piller ved det.
Fra bjælken og til nuværende gulvhøjde (Som jeg gerne så bibeholdt pga trappen) er der 6.7cm. Så jeg har ikke meget at rykke på i den sektion, uden at flå loftpladerne af og sænke loftet under.
(De andre steder er der masser af plads til at laske korrekt)
En kammerat mener jeg kan lave et strøsystem, men det vil ende ud i noget 45x45 med mine ønsker om slutmål og det ser jeg overhoved ikke holde.
Er der noget som helst, cowboyder trick eller andet, som er holdbart, hvor jeg kan bibeholde konens elskede lofter, men heller ikke måtte hæve højden på gulvet mere end nuværende, så jeg ikke står med udfordringer ift. trappen?
Jeg håber at have forklaret mig ordentligt, ellers må I stikke mig en flad med en risengrødsske og så må jeg prøve at gøre det bedre ;)