Min Iphone 8 dødede pludseligt og vil ikke oplade igen ?

Hej derude..

Ja, en lidt gammel telefon som indtil dato har virket fint.

Pludseligt dødede den med ca. 50 % strøm på.

Tænkte at det var batteriet ! Skiftede derfor til nyt batteri og ved samme lejlighed ny skærm.

MEN mobilen er fortsat helt DØD og vil ikke oplade!  Sagen er den,  at jeg  vil rigtig  gerne have den i gang igen for at kunne redde data !

Nogen derude ude der har en ide til hvad der kunne være galt og hvad der evt. skal fikses ?

Mange tak Henrik
Hej derude.. Ja, en lidt gammel telefon som... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
De store reppere har en bunke donor boards til sådan en type rep. De findes bare ikke i dk tror jeg. Har fulgt reppere på YouTube i nogle år. Det er satme skarpe. 

Tilsluttede du skærmen før batteriet ?. 

Det er vigtigt, ellers brænder du nogle sikringer (kaldes filtre i mobil sprog) på boardet, "been there, done that", i såfald kører din mobil inde bag ved, men den viser ikke noget. Kræver elektron mikroskop og SMD loddeudstyr for at skifte dem. Ja, lidt meget øv du ikke lige husker hvad mailadresse du har anvendt til din iCloud. Har du prøvet at logge ind med de email kontoer du har haft over tid, sagt jeg har glemt password. Så kan det være du måske har sat et mobil nummer på der stadig er aktivt til gendannelse af password. 

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Det med at bruge dele fra donors boards, er ved at være fortid for Apple produkter. Skærm, batteri og kamera kan ikke genbruges til reparation af de nyeste iPhone modeller, da disse enheder har kodet et løbenummer ind, der skal passe med den nye telefon. Det kræver udstyr som de autoriserede reparatører har.

Mange firmaer gør deres bedste for at man ikke selv (eller tredjepart) kan reparere deres produkter. Apple er meget slem til det, men mange andre firmaer, gør det samme. Fx er flere europæiske vaskemaskineproducenter begyndt det seneste år at svejse husene omkring tromlerne, så man ikke mere kan komme ind til lejerne. Hvis man spørger dem vil de sikkert sige at det er billigere end 4 bolte, men deres hovedinteresse er at man køber en ny maskine og ikke reparerer. 
Tusind Tak for alle jeres givtige bidrag … hvordan jeg lige griber det an ved jeg endnu ikke !! Jo det er mest pga af data at jeg gerne vil have den igang igen . Derfor vil jeg prøve at ligge ind på skyen-håber at jeg kan !!

Vh Henrik 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis