Ikea Hjørneskab med Karrusel, montering

Hej i Køkkenfolk som har monteret IKEA køkkener, kan nogen kort fortælle mig hvordan jeg starter med bunden af karrusel skabet, vejledning er noget mangelfuld, der sidder 2 huller i bunden af skabet, skal de bruges til at styre efter og hvordan ? 

mvh Rene  
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Måske et link til skab eller vejledning, så er du sikker på vi ser det samme🙂

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Det er den nederste del i skabet, som jeg ikke lige ved hvor skurene skal sidde præcist 
Centrum skal side lidt længere ude end radius på karrusellen fra hver af de to bagvægge. Ligeledes skal afstanden til det udvendige hjørne være større end radius minus eventuelt indhak på karrusel. 

Jeg troede, at man var stoppet med at bruge karruseller i hjørneskabe. Det er besværligt, når ting falder af inde bag ved.

Fik et godt snedker råd, da IKEA ikke kunne svare på noget, men sætte selvfølge den skinne som skal sidde i 7-8 hul ned i 1 og så en syl gennem de 4 huller der skal holde bundhjulet, og vupti så var 2 skabe lavede hurtigt 
Godt du fandt ud af det. Var der ikke en ​skabelon med? Det så ud som om der skulle lægges et stykke ​papir ned i bunden, som man så prikkede igennem 🙂

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Annonce
Monterede vores for 10 år siden. Husker ikke problemer, ​fulgte blot anvisningen.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Der var ingen skabelon med, systemet er vist ret nyt med den tværgående stang og hjulet øverst og et hjul som man spænder fast med 4 skure i bunden, syntes godt at IKEA kunne mærke de 4 huller af så man ikke var i tvivl om hvor bund hjulet skulle placeres 
ReneJunge skrev den 06-12-2025 22:00:13

Der var ingen skabelon med, systemet er vist ret nyt med den tværgående stang og hjulet øverst og et hjul som man spænder fast med 4 skure i bunden, syntes godt at IKEA kunne mærke de 4 huller af så man ikke var i tvivl om hvor bund hjulet skulle placeres 

Efter min bedste overbevisning er IKEA ret velorganiseret, også mht dokumentation.

Nu ved jeg ikke præcis hvad det er for et skab du har, der er flg blot et eksempel.

Man finder produktet på hjemmesiden, i en af undermenuerne nævne 'samleinstruktion', klik på den( og kom f.eks. til samleinstruktion) her kan du se og downloade ​tegning/instruktion á la vedlagte.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Hej John, jeg har set den vejledning, og den viser at skurene skal, sidde mellem de 2 små hulle, men ikke præcist hvor, men er der noget i vejledningen jeg har overset, ikea support kunne heller ikke forstå vejledningen 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis