Hvilken termostat - gulvvarme i lejlighed

Hej LDS,

jeg skulle regulere min gulvvarme og så faldt termostaten af. Efter gentagne forsøg på at sætte den på, er jeg nået til, at der skal en ny til. Den går også ret stramt når jeg forsøger at regulere den.

Jeg er dog kommet i tvivl om det overhovedet er den rigtige som sidder på (særligt fordi den bare faldt af).

Det er vandbåret gulvvarme og min termostat har én knop men selve ventilen har 4 hakker.
Ventilen er 32mm og jeg kan kun få ventil og termostat til at samles en lille smule - og slet ikke få dem til at 'klikke'.

Nogen som kan hjælpe mig her ?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er den som passer på ventilen. Der sidder et spændebånd som skal løsnes ved montering og spændes bagefter. Først kontrollerer du at stiften kan skubbes ind, og at den kommer ud igen når du slipper. Så stilles termostat på maks. under montering 
Der er 1 "knop" i termostat men 4 "hakker" i ventil. Det er fordi man kan få termostat til at sidde lodret med teksten uanset hvordan ventil er monteret. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Det var lige nøjagtigt det som var problemet - jeg havde skruet termostaten ned på minimum. Derfor kunne jeg ikke få den langt nok ind over ventilen. Skruede den om på maks. og så gik det super nemt.

Tusinde tak for hjælpen - det virkede!
Når du skruer op på maks, så skal du ikke samtidig trykke stiften ind og trykke termostat på plads. 
Så jeg kunne også have skrevet "lidt mere fitness" men det ville nok kun virke på længere sigt.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis