Borhammer, for billig?

Min kone og jeg har købt en skøn lejlighed med hårde betonvægge og hårde betonlofter. Vi skal hænge hylder, lamper og billeder op og bore en del huller.

Kan en billig maskine ala denne fra Jem og Fix opfylde mit behov? Jeg vil godt have en selv så jeg ikke skal låne hver gang. Er det bedre at købe en brugt mærkevare?

PRIZE borehammer 800W, 2,8J slageffekt, incl. 3 SDS bor, kun 399,-

Kan den bruges?

Hundefar

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det burde den sagtens kunne klare, men følger der bor med er det ikke sikkert de er i god kvalitet, så køb et par kvalitetsbor ved siden af..

Vi prøver igen, i morgen --
I min research efter billig borhammer er jeg faktisk blevet fristet på Aliexpress. Den viste fra Jem og Fix er på 800w. En 1200w på Aliexpress koster 400,- og en stor på 2200w koster 478,- vel og mærket leveret hos mig i Herning. Borhamrene fra Aliexpress ligner også mere en “rigtig” borhammer

Hundefar

Når du skal købe borehammer, skal du lige se på, hvad den skal bruges til. Med det mener jeg, at der er forskel på om du skal bryde beton ned eller du skal bore et par huller til at at hænge lamper op eller bore huller til at hænge hyller op. Den, du viser på det første billede, opfylder fint det behov, du beskriver.
En model på batteri er fin til det du beskriver .​Borehammer
​​​

fase
S. Fabrin skrev den 30-11-2025 08:07:22

Når du skal købe borehammer, skal du lige se på, hvad den skal bruges til. Med det mener jeg, at der er forskel på om du skal bryde beton ned eller du skal bore et par huller til at at hænge lamper op eller bore huller til at hænge hyller op. Den, du viser på det første billede, opfylder fint det behov, du beskriver.
En model på batteri er fin til det du beskriver .Borehammer
Enig med Fabrin. Du skal købe værktøj efter dit behov.
Jeg har i mange år købt "billigt" el værktøj, men efter børnene er begyndt med en masse GDS projekter i hus, bil og båd er vi begyndt at købe "Håndværker" værktøj i en anden kvalitet ( en en HELT anden pris)
Vi har så besluttet at købe i pulje, da det er sjældent at man skal bruge det samme værktøj samtidig.
Black Friday var så i øvrigt ikke ligefrem billig i den sammenhæng. 

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis