Har en sikringsgruppe, der ud fra mine målinger og test (har gået alle stikkontakter osv igennem tidligere) kun servicerer en quooker og en opvaskemaskine.
Sikringen gik når quokeren varmede (indikerer imo et defekt varmelegeme). Både sikring og quooker lugtede brændt. Efter quooker blev trukket fra stikket gik alt fint med opvaskemaskine. Indtil i nat. Det slog sikringen fra igen. Opvaskeren var IKKE tændt. Sikringen slået til virkede og vasker opvaskemaskinen fint igen. Det kan jeg ikke forstå logikken i, når nu den ikke er tændt og den virker fint efterfølgende.
Jeg kan ikke forstå, hvorfor den slår fra. Er der nogle bud på selv-søgning før jeg får en elektriker forbi?
Vi havde et kloak-overløb under det skab, hvor de er tilsluttet. Hvis kablet ellers er trukket lovligt, burde det ikke betyde noget. Hvis der var en skjult samling eks i muffer under køkkenøen som blev våd, ville det vel være sprunget / sikringen gået med det samme? Og da ikke 2 uger senere?
Quokeren får jeg skiftet beholder på og dermed varmelegeme. Det koster mindre end en elektrikertime og er en kendt sliddel (3 år siden sidst). Men jeg kan ikke leve uden opvaskemaskine ret længe 😅