Hej!
Jeg har købt hus, der opvarmes med gas og jeg har ikke tid og evner til at forstå gulvvarme systemet. Jeg håber I eksperter kan hjælpe med nogle (formentlig) nemme spørgsmål.
Jeg har gulvvarme i stuen - to zoner - der styres af enheden på første billede. Inde i hjørnet sidder en Danfoss Hydronic controller.
Jeg har et gasfyr i bryggers som på tredje billede. Kan finde model, hvis relevant.
1. Jeg har tado i øvrige rum i huset. Kan jeg udskifte mine danfoss room sensors med noget tado på en eller anden måde, så jeg har det hele samlet?
1a. Hvis nej, så er jeg løbet ind i et problem, hvor min ene af to Danfoss rumsensorer er stået af. Jeg har fået renoveret grundplan, så de to enheder på gulvvarmen nu er i samme rum, men indtil nu koblet til hver deres sensor. Kan jeg på en måde sørge for, at begge enheder styres af samme sensor?
2. På gulvvarme i stuen sidder en grå ventil i bunden (andet billede). Den kan jeg dreje, så den går fra 0 til 50. Antager det er grader(?). Antaget, at mine rumsensorer virker som de skal, er der så nogen grund til at skrue ned under 50? Vil de ikke i samarbejde med med Hydronic controller sikre, at temperaturen holdes til det jeg stiller den til?
3. Til gasfyret hører en valliant trpdlløs dims. Hvad kan den? Hvilken temperatur styrer den?