Hvordan skifter man et IHC Loftudtag til almindelig udtag?

Jeg har IHC loftudtag og med en IHC batteritryk kontakt, som fungere fint.

Men da jeg vil bruge Philips Hue pære, så skal jeg skifte mit lampeudtag.

hvilket lampeudtag skal jeg købe og hvordan skal ledninger placeres i denne?
PS. jeg har set på LK lampeudtag 5 pol kan den bruges ​?
Kan jeg blot bruge denne som philips hue kontakt i værelset? 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan montere sådan lampeudtag og montere de brune (faserne) i L og så tilslutte Philips Hue til N og L. 
Så har du fast strøm på due HUE

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 20-11-2025 23:20:36

Du kan montere sådan lampeudtag og montere de brune (faserne) i L og så tilslutte Philips Hue til N og L. 
Så har du fast strøm på due HUE

Forstår jeg det sådan at jeg kan bruge lk lampeudtag og tage de 2 brune i L - og den blå i N
hvad med den den grønne ledning er den som sender signalet tilbage til spottene når IHC bruges?

! blå lyder lidt underlig når der er 2 brune ,men ikke helt umulig.
Ja du har ret, men det HUE kræver er fast fase så det er det du skal frem til. 
Skal dine spot stadig køre på IHC systemet så må de monteres på den blå og den grønne. bare den ikke gul/grøn

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 20-11-2025 23:30:54

! blå lyder lidt underlig når der er 2 brune ,men ikke helt umulig.
Ja du har ret, men det HUE kræver er fast fase så det er det du skal frem til. 
Skal dine spot stadig køre på IHC systemet så må de monteres på den blå og den grønne. bare den ikke gul/grøn

Den grønne er selvfølgelig jord;-)

Som billede jeg har taget af mit loftudtag, så sidder den blå i N og en brun i L og en brun mere i bølge m/pil 

Kan du ikke bare slutte din Philips Hue til N og L i udtaget, så slipper du for at skifte udtaget.

fase
Annonce
Du skal være opmærksom på at den Hue fjernbetjening du viser billede af, er betydelig større end din nuværende afbryder og passer ikke i dine LK-dåser.  Der finde nogle små danske firmaer, der laver fjernbetjening til HUE, der passer i LK's materiel. Jeg har set produkter fra Lightbee og Smartkontakten. Jeg ved ikke, hvor gode de er.
GodeVen skrev den 21-11-2025 08:12:46

Du skal være opmærksom på at den Hue fjernbetjening du viser billede af, er betydelig større end din nuværende afbryder og passer ikke i dine LK-dåser.  Der finde nogle små danske firmaer, der laver fjernbetjening til HUE, der passer i LK's materiel. Jeg har set produkter fra Lightbee og Smartkontakten. Jeg ved ikke, hvor gode de er.

Er bekendt og ser på anden kontakt👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis