Pludselig kloaklugt i hus, hvem ringer jeg til?

Jeg kom hjem fra ferie og hele huset lugter af kloak. Selv efter udluftning. Der har været gravearbejde på grunden mens jeg var væk i forbindelse med ny stikledning til brugsvand. Der er gravet to steder i haven og røret er skudt gennem jorden mellem hullerne. Planen var at pl røret skulle have været ført til ydermuren hvor jeg havde en aftale med en VVSer om at koble det til inde i huset. Det er ikke sket og pl røret er derfor koblet på husets gamle rustne jernrør.

Huset lugtede ikke før jeg tog afsted, og det beskrevne stykke arbejde er det eneste der ellers har ændret sig siden.

Kan det have noget at sige og hvem skal jeg have fat i, TV inspektion?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er vel ikke dine guldriste, der mangler vand?
Det ved jeg ikke hvad er. Jeg har hældt vand gennem afløb i huset hvis det skulle være vandlåse. Det er vel ikke kodesprog for vandlås?
Ja det er så mig der er idiot.. gulvriste. Jeg er med nu. 
jhb skrev den 20-11-2025 14:01:22

Jeg har lige dobbelttjekket. Jeg har ikke haft risten i bryggerset af før, kan det passe at der mangler en vandlås her? 

Ja, start med at hælde mindst en liter vand i hvert gulvafløb og vaske i hele huset, så er lugten nok hurtigt væk. 
Mokurkalfe skrev den 20-11-2025 14:17:12

jhb skrev den 20-11-2025 14:01:22

Jeg har lige dobbelttjekket. Jeg har ikke haft risten i bryggerset af før, kan det passe at der mangler en vandlås her? 

ligner en p vandlås , så den er god nok

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis