Danfoss VLT 2800 hiver sikringen

Hej,

Jeg har et haul-off, hvor jeg gerne vil have separat styring af motorerne på det øvre og nedre bånd. Indtil nu har begge motorer været drevet af en FC 51, men jeg har brug for, at de kører helt synkront, og derfor vil jeg montere en VFD på hver motor.
Udfordringen er, at når jeg tilslutter den ene motor til en VLT 2800, kan jeg kun skrue hastigheden op til 1,4 Hz, før sikringen springer.FC 51-frekvensomformeren har aldrig givet problemer i samme setup.
Jeg er efterhånden helt i vildrede over, hvad jeg gør forkert.Er der nogen, der har et forslag?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor stor er motoren og sikringer foran 

fase
Det er 1,1 kW motor og 1,5kW VLT. Der sidder en 16A sikring foran (CEE garage herunder)
Er det en 230 volt VLT ?

Nu er det vel ikke dit RCD relæ der slår fra, for en frekvensomformer kræver et særligt RCD relæ, et almindeligt slår bare fra.

Vi prøver igen, i morgen --
Hvis det er den med grøn markering, er det RCD relæet og ikke sikringen.

fase
Et gæt / oplysning
Man kan køre mindre motorer på 230 V enfaset frekvens, som kommer ud med 3 x 230 V men så skal motoren monteres efter det i klemkasse. ​
Hvis man så kommer med 3 x 380 V på den montering i klemkasse så går det galt. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Annonce
Det er den med grønt lys der går, RCD relæet som i skriver.

Motoren burde være sat til 380v i klemmekassen, jeg har den jo som sagt til at køre med en fc51 i forvejen
cpoulsen2 skrev den 20-11-2025 06:25:16

Motoren burde være sat til 380v i klemmekassen, jeg har den jo som sagt til at køre med en fc51 i forvejen

Har selv et par VLT2800 de kan ikke køre på et almindeligt RCD relæ.

Det er ikke anbefalelsesværdigt, men undlader du at jordforbinde VLT'en og kun jordforbinder motoren, skulle det virke.

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 20-11-2025 08:44:59

cpoulsen2 skrev den 20-11-2025 06:25:16

Har selv et par VLT2800 de kan ikke køre på et almindeligt RCD relæ.

Det er ikke anbefalelsesværdigt, men undlader du at jordforbinde VLT'en og kun jordforbinder motoren, skulle det virke.

Jeg prøvede at flytte jorden, så den fik bedre kontakt et andet sted, nu kører det! Fedt tak

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis