Hejsa LDS
Jeg har i min staldbygning/garage fået sat 8 nye led rør op i loftet og ned langs min væg hvor 5 ledet kabel går og som der tidligere har siddet en afbryder ved til lyset, er nedtaget pga der skulle sættes plader op på væggen.
Det er mening at der skal sættes en sammenbygget afbryder og stikkontakt op igen.
Det er også gjort sådan at jeg kan få lys når jeg vipper afbryder, men kontakt blev ikke forbundet, da jeg ikke havde en dobbelt på det tidspunkt.
Det 5 ledet kabel er bestående af :
1 sort fase med strøm
1 brun fade uden strøm
1 grå fase med strøm
1 blå nul leder
1 grøn/gul jord
Det burde nok have været den brune fase der var strøm konstant, fremfor den sorte.
På selve afbryder er der så sat den sorte fase med konstant strøm i L port og en lus over til L port i kontakt.
Den brune fase uden strøm (lampe) i bunden af afbryder (N- plads) og selvfølgelig jord på jord.
Så virker lyset fint med afbryder ved tænd og sluk, men der sker intet når jeg tilkobler noget i kontakten (kan måle strøm i begge sider af den, når den er samlet som ovenstående forklaring)
Men burde det i teorien ikke være forbundet som beskrevet ?
Tænker måske at der er lavet en forkert samling oppe i dåsen ved første lysarmatur hvis det er samlet korrekt jf beskrivelse
Kan du evt guide mig den rigtige vej