skift fra fuga 350 lysdæmper til LED 180.

Hej,

Endnu en LK Touch 180 LED dæmper spørgsmål. Kunne ikke få det til at gå op med de andre jeg søgte, så vil sikre mig at jeg gør det korrekte.

Har en gammel 350 dæmper til halogen som jeg gerne vil skifte ud til en 180 LED.
Den gamle havde 4 ledninger, 2 brune på L og 2 røde på hhv. bølge og pil.
På 180 er ​pil byttet ud med ​nulleder - jeg har dog stadig forsøgt at genskabe opsætningen, men ​pæren lyser blot ​konstant uden at kunne dæmpe/slukke.
​Hvordan skal det gøres korrekt? Jeg ​tænker at jeg skal forbinde nullederen fra stikkontakten, men ​hvad ​med de 2 røde ledninger?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De to brune monterer du i klemmen L. Den røde, der var i klemmen med bølgelinjen, forbinder du til klemmen med bølgelinjen. Nullen skal ikke forbindes, så den forbindelse til stikkontakten fjerner du.

fase
Hej Fabrin,
Tak for svar, det er dog omvendt - jeg har fjernet det øverste den øverst og forsøger at tilslutte den nederst. Tilslutningen i den nederst er hvordan ledningerne sad i den øverste da jeg fjernede det.
Hej alle,

har fået det til at fungere, tak.
Den ledning, der sad i pil ind, kan du ikke bruge mere. Den er til at kunne styre lysdæmperen fra et andet sted. Afslut den med en samlemuffe. Forbind en en stump blå ledning fra stikkontakten til klemmen N.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis