Alternativ til 2k fugeskum omkring pex rør

Hej alle I kloge hoveder.
Jeg er ved at lave badeværelse i min kolonihave, og er i tvivl hvordan jeg lukker omkring pex rørene, se foto.
Huset står på sokkelsten, så pt. kommer der kulde op nedefra (under huset).
Rørsamlingerne bliver gemt af badmøblet til håndvask.
Jeg har tænkt mig at tilpasse et par stykker volierenet, som jeg sætter fast øverst og nederst, med ‘strimler’ samlet med ståltråd på midten, så evt. dyr der finder ind under huset, ikke kan komme ind i badeværelset (der er sokkelsikret, men det kan jo gå i stykker, og masser af lecanødder som de ikke kan grave i, men bare for at være sikker).
Hvad kan jeg bruge omkring alle rørene (og lidt ned bagved), som også isolerer?
Jeg havde tænkt mig at bruge en 2-komponent fugeskum (lukkede celler), f.eks. Danalim 596, men da den koster omkring kr. 600, og de andre jeg har fundet er til påsmøring/udhældning, mangler jeg et alternativ.
Sååå, hit me, hvad vil du foreslå? :) 

Bettina
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Helt sikkert bedst med 2-K skum, du kan købe et andet fabrikat her for 356 kr incl porto, ok firma har handlet der en del gange. LINK

Alternativt kan du bruge brøndskum, det er bedre end byggeskum, eks denne her på 750 ml. til 131 kr incl fragt, ​LINK​​​

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 18-11-2025 13:27:11

Helt sikkert bedst med 2-K skum, du kan købe et andet fabrikat her for 356 kr incl porto, ok firma har handlet der en del gange. LINK

Alternativt kan du bruge brøndskum, det er bedre end byggeskum, eks denne her på 750 ml. til 131 kr incl fragt, LINK

Tak. Jeg kiggede på den, men i databladet fra firmaet står at den ikke hæfter til PE(!), PP og PTFE, så jeg tænker at den ikke vil hæfte til tomrør om pexrørene?

Jeg kiggede lidt på brøndskum, men er urolig for om det vil suge fugt (det er jo et badeværelse, og der er træ bag gipspladen) 🤔

Bettina
Tomrørene er jo rillede, så skummet kan sagtens sidde stabilt rundt om rørene, selv om det ikke har så god klæbeevne på PP og PTFE, men det har epoxy generelt ikke, så tænker den fra Danalim har samme begrænsning..

Vi prøver igen, i morgen --
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også