Oras sensor vandhane giver tilbageløb

I forbindelse med renovering af toilettet i kælderen monterede jeg en gammel Oras vandhane med sensor som jeg fandt i gemmerne. Den er mindst 15 år gammel, men et nyt batteri og så virkede den…

Lige indtil jeg tog brusebad på 1. salen næste morgen. Det var en lunken fornøjelse!!!

Det viser sig at blandingsbatteriet i Oras vandhanen på en eller anden måde tillader at det kolde vand bliver sendt tilbage gennem den varme streng så alt det varme vand i huset bliver lunkent i stedet. Slukker jeg på balofix’en for vandhanen er alt godt igen.

Jeg går ud fra at det er trykforskel på vandet i varmt og koldt strengene.

Er det normalt design i den slags vandhaner at de lige sørger for at lade det kolde køre tilbage i det varme? Kan man mon skille den ad og fikse det?

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tror det vil væte lettere at montere en kontraventil på ballofixventilen.

Søren O
Hold nu op den vandhane og toiletprojekt har bare dårlig karma.
Først var vasken fra IKEA knust ved ankomst. Så de måtte levere en ny. Så ragede vandrørene 2 cm for langt ud så skuffen på skabet under vasken lige præcis ikke kunne lukkes. Det kostede 1400kr at få VVS’eren til at korte det af fordi han lige skulle tilbage til værkstedet efter en dims. 15 min effektivt arbejde og 1 time i bilen i alt.
Så måtte jeg bestille en haneforlænger på 2 cm fordi tilslutningsslangerne (som i øvrigt er specielle med venstregevind) var lidt for korte. Pakken kom med dao og blev væk i pakkeshoppen, så den måtte bestilles igen. 

Og ingen af de lokale byggemarkeder har så en kontraventil. Så nu skal jeg betale 50kr fragt igen for at få tilsendt en lille bitte dims.

Det har kun taget 4 uger i alt fra vi fik første leverance fra IKEA at få en sk**e håndvask op og køre.

Sorry. Rant over. Tak for svar :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis