Dråber vand under væghængt toilet

Hej LDS,

Jeg er efterhånden i mål med meget af mit badeværelsesprojekt og har netop fået installeret mit væghængte toilet (Laufen Pro på en Laufen Lis indbygningcisterne). Jeg oplever, at der samler sig enkelte dråber vand under cisternen - ret præcist i midten af den, som drypper ned på gulvet. Jeg tænkte først, om det kunne være kondens, da rummet var ret fugtigt efter murer- og malerarbejde, men det sker stadig nu, hvor der er gang i gulvvarmen og rummet er helt tørret op (affugteren siger 35%) og hvor vandet i cisternen burde være varmet op efter nogle timer. Det sker mere eller mindre permanent, også henover natten, hvor toilettet ikke er i brug. Der kommer ikke mere end sædvanligt, når jeg skylder ud flere gange i træk.

Jeg har selvfølgelig prøvet at udelukke beskidt vand fra afløbet ved at hælde en masse cola og soja i kummen og se på et stykke papir, om dråben efter noget tid blev brun, hvilket den ikke gjorde. Cisternen ser tør ud inde i selve kassen, og det ser ikke ud til at løbe fra tilløbsrøret, når toilettet er afmonteret. Jeg synes at de der gummilameller på tilløbsrøret virker tørre, når jeg tager toilettet af, hvilket får mig til at tænke, det ikke kan dryppe derfra. Jeg er ny til væghængte toiletter og ved ikke, om dette er normalt. Drypper der kondens ned under bunden på dem? Er der en form for overløb eller anden sikkerhedsting i toilettet som gør, det kan dryppe? Jeg synes at vandet ​"vælter ud" ret voldsomt, når man skylder ud, ​så kan det sprøjte op et sted inde i cisternen ​og langsomt løbe ud?

Jeg kan jo godt afsløre, at jeg selv monteret det og har fulgt manualen til punkt og prikke. Så jeg er lidt i vildrede over, hvor pokker det vand kommer fra, og jeg håber på, at nogen af jeres gode erfaringer måske kan hjælpe mig videre. Ellers må jeg i værste fald have fat i en voksen.

På forhånd tak,
Joachim
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der må være en utæthed i skyllerøret, når det er rent vand, eller i pakningen som vel er en o-ring.

Fin kasse til cisternen, har du brugt fermacell plade?  Skal snart i gang med at bygge en.

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns
Tak for svaret, og du har vist ret. Det ser ud til at holde tæt, efter jeg har stoppet noget papir ind omkring gummilamellerne ved skyllerøret. Det burde dog ikke være utæt, da de ser fine ud. Så det var vist problemet - jeg vil prøve at tætne det med gummikit eller en anden pakning.

Tak for det - ja det er bare 15mm fermaceller limet på selve cisternen (med klæberen til fermacellen) og understøttet yderligere af nogle pinde på væggen og i gulvet. Det blev temmelig godt og virker solidt. Held og lykke med det
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også