Kondens fra ståltag drypper på isolering i garage

Hej LDS,

Som billederne viser, oplever jeg desværre, at det drypper fra ståltaget ned oven på isoleringen i min garage. 

Garagen er uopvarmet. Sidste nat med -3 grader ude, havde jeg lige knap 7 grader inde. Der 70mm isolering og god luft mellem isolering og tagplader. 

Er det bare sådan det er med det satans ståltag, eller kan det fikses, uden nye typer tagplader?

Mvh Casper

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er "bare sådan det er"  Hvis det er ret sjældent det sker så er det ikke noget problem, det udtørre igen. 
Det kan fikses men er lidt omstændeligt. 
Gulvtæppe filt, ukrudts dug eller lignende skal slås op under pladerne. Det indebærer hos ig at du skal have troltek og isolering taget ned. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Desvære for sent nu, men plader med antikondens dug ville have afhjulpet problemet.
Jeg lagde ståltag på min garage sidste år, og med plader med antikondensdug der er ingen dryp, (jeg har ca 125 mm isolering, og 50-70 mm luft op til pladerne) jeg har kun lejlighedsvis varme på i garagen, her de sidste par dage har jeg haft varme på op til 21 gr, var ude at kikke ind under pladerne intet dryp at se.

Men vent nu og se om det er et problem.....
Ellers er pladerne vel til at skrue af igen, så burde en gang undertagsdug kunne løse problemet..

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis