differenstrykregulator Drypper

Hej LDS
Jeg har en differenstrykregulator på et gulvvarmeanlæg der står og drypper vand og tænker den er nød til at blive skiftet.

Er det rimelig lige til at skifte selv, eller skal jeg have en VVS’er til opgaven?

Umiddelbart ser det jo nemt nok ud, men det kan jo snyde 😊

Det er en Danfoss APVL 1,6 type.

Mvh Martin
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ser lidt tæring/belægning på union lige over trykregulator. Så du skal være sikker på at det ikke kommer oppefra, og derfor noget helt andet der skal kigges på. .
Når der er trykregulator tyder det på at du har direkte fjernvarme. Så du skal naturligvis lukke for begge haner hvor fjernvarme kommer ind i huset, og så lukke resterende lukke tryk af. 
Ellers er det ret nemt. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 16-11-2025 11:26:06

Jeg ser lidt tæring/belægning på union lige over trykregulator. Så du skal være sikker på at det ikke kommer oppefra, og derfor noget helt andet der skal kigges på. .
Når der er trykregulator tyder det på at du har direkte fjernvarme. Så du skal naturligvis lukke for begge haner hvor fjernvarme kommer ind i huset, og så lukke resterende lukke tryk af.
Ellers er det ret nemt. 

Jeg er rimelig sikker på at det kommer fra regulatoren, den er ikke våd længere oppe umiddelbart.

Jeg kan læse mig til at man også skal indstille den nye med manometer.
Det er jeg ikke i besiddelse af, så jeg må nok hellere få en professionel ud og se på opgaven.
Vil tro at en ny trykdifferensventils differenstryk er forindstillet fra fabrik til en standardværdi der dækker langt de flestes behov, så justering er sikkert ikke nødvendigt.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis