Fjerne allerede sløjfet olietank

Har en 2500 ltr nedgravet plast olietank jeg fik sløjfet i 2008. Har besluttet at den skal helt væk for ikke at engang at begynde at spøge. Har derfor gravet den fri, skåret toppen af, tørret den af indvendigt (selv om den var spulet og tømt var den stadig vældig saftig på indersiden) Og herefter skåret den i håndterlige stykker. Har taget billede da den var blotlagt og da den var fjernet. Der var ingen svagheder i selve tanken og umiddelbart ser hullet fint og rent ud uden olielugt. Så jeg tænker at har der været olieudsivning i tankens levetid har det været begrænset og fra rørtilslutninger.

Her kommer så spørgsmålet:

Alle kommuner er vældig glade for at skrive hvordan man forholder sig ifm afblænding og evt fjernelse i samme ombæring. Min kommune kommer ikke rigtig omkring hvad man rent registreringsmæssigt skal foretage sig ved langt senere fjernelse? Skriver man bare til dem at nu er tanken væk, samt at hul og tank så fint ud (evt vedlægge fotos)… Eller ser de gerne at man får taget en jordprøve? 
Har en 2500 ltr nedgravet plast olietank jeg fik... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Fjernet af moderator
(Årsag: Grimt sprog )
Rantzau skrev den 17-11-2025 17:49:10

Fjernet af moderator
(Årsag: Grimt sprog )

Nysgerrig: hvordan bærer man sig ad med at skrive noget der er så ubehøvlet at moderatoren fjerner det i en så ordinær tråd som denne? Nogle mennesker altså…

Ja man kan kun undres.
Læs hvad jeg skrev som svar på hvad Tuse67 spurgte om:

"Alle kommuner er vældig glade for at skrive hvordan man forholder sig ifm afblænding og evt fjernelse i samme ombæring. Min kommune kommer ikke rigtig omkring hvad man rent registreringsmæssigt skal foretage sig ved langt senere fjernelse? Skriver man bare til dem at nu er tanken væk, samt at hul og tank så fint ud (evt vedlægge fotos)… Eller ser de gerne at man får taget en jordprøve?"

Det svarede flere på med eksempler på hvordan det i praksis kunne ordnes som kunne bringe Tusse67 videre i processen. 

Jeg beklager ordvalget snotskovl som svar til vores ven der fik moderator til at reagere, men min holdning er uændret. 

Min udfordring er nu at udtrykke mig så de sarte  ikke får et ildebefinde ved at konfronteres med virkeligheden, samtidig med at hjælpe dem der oprigtigt ønsker rådgivning, og der er jeg langt fra fejlfri.
Rantzau skrev den 17-11-2025 23:28:10

Min udfordring er nu at udtrykke mig så de sarte  ikke får et ildebefinde ved at konfronteres med virkeligheden, samtidig med at hjælpe dem der oprigtigt ønsker rådgivning, og der er jeg langt fra fejlfri.

Hvordan din virkelighed er kan vi kun gætte på, men med det nævnte, og lignende, ordvalg, fjerner du opmærksomheden fra de svar der kan hjælpe trådstarter og andre.

Brug dog det sprog her på siderne, som du sikkert bruger overfor børnebørnene for at forblive en respekteret bedstepar.

PS Det var mig der gjorde moderator opmærksom på dit uhensigtsmæssige sprogbrug.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Annonce
JohnLarsen: Jeg forstår og annekender dit synspunkt selv om jeg ikke er enig. Din anmeldelse om mit sprogbrug kan i efterfølgendes klare lys retfærdiggøres hvis du ikke anerkender andres synspunkter og erfaringer, men jeg undrer mig over du ikke tog en snak med mig inden du gik agurk. Det overrasker mig.

Hvad er det du ikke forstår når jeg præciserede hvad tusso67 skrev?  Skal jeg gentegne det endnu engang før det fiser ind?

"Alle kommuner er vældig glade for at skrive hvordan man forholder sig ifm afblænding og evt fjernelse i samme ombæring. Min kommune kommer ikke rigtig omkring hvad man rent registreringsmæssigt skal foretage sig ved langt senere fjernelse? Skriver man bare til dem at nu er tanken væk, samt at hul og tank så fint ud (evt vedlægge fotos)… Eller ser de gerne at man får taget en jordprøve?"

Bemærk at dette er ikke en kritik af dig som person, men en bekymring om hvilket LDS skråplan er på vej mod.

Hvad jeg gjorde opmærksom på er den ændring LDS har undergået. Tidligere bidrog medlemmerne med konstruktive forslag ud fra egne erfaringer som gjorde LDS unikt der udfordrede forældet praksis. 

Den grænse er for længst overskredet hvor ord som snotskovl jeg skrev er som en bombe blokerer for enhver videre dialog.

Nu er det teoretiker uden praktisk erfaring der forsøger at dominerer dette forum som i praksis er ghostwriteres mainstreams anbefalinger. Velkommen til søvngængernes praksis.

Jeg er klar over at min seneste påstand på ny vil afstedkomme nye klager. Så bed Allan om at slette mig permanent som bruger da det åbenbart gør ondt på de sensible grundet mine holdninger.

Nu kan jeg ikke se hvad Rantzau eventuelt skrev i det slettede indlæg, der var relateret til mit spørgsmål… Kun 2 lange indlæg der når man skræller dem ind til benet handler om at han misforstås af folk der er galt afmarcheret. Det er der et udtryk for.

PS: Jeg leder ivrigt i de første 10 indlæg efter den røde klud der er så urimeligt at afsenderen bør tituleres snotskovl… Jeg synes ikke at kunne finde udsagnet. 

Rantzau skrev den 18-11-2025 02:24:40

JohnLarsen: Jeg forstår og annekender dit synspunkt selv om jeg ikke er enig. Din anmeldelse om mit sprogbrug kan i efterfølgendes klare lys retfærdiggøres hvis du ikke anerkender andres synspunkter og erfaringer, men jeg undrer mig over du ikke tog en snak med mig inden du gik agurk. Det overrasker mig.

Hvad er det du ikke forstår når jeg præciserede hvad tusso67 skrev?  Skal jeg gentegne det endnu engang før det fiser ind?

Bemærk at dette er ikke en kritik af dig som person, men en bekymring om hvilket LDS skråplan er på vej mod.

Hvad jeg gjorde opmærksom på er den ændring LDS har undergået. Tidligere bidrog medlemmerne med konstruktive forslag ud fra egne erfaringer som gjorde LDS unikt der udfordrede forældet praksis. 

Den grænse er for længst overskredet hvor ord som snotskovl jeg skrev er som en bombe blokerer for enhver videre dialog.

Nu er det teoretiker uden praktisk erfaring der forsøger at dominerer dette forum som i praksis er ghostwriteres mainstreams anbefalinger. Velkommen til søvngængernes praksis.

Jeg er klar over at min seneste påstand på ny vil afstedkomme nye klager. Så bed Allan om at slette mig permanent som bruger da det åbenbart gør ondt på de sensible grundet mine holdninger.

Læst

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Afslutning:
Sendte billeder af opgravet tank, tomt hul, samt beskrivelse af ingen tegn på udsivning. Syddjurs kommune ville så gerne have dokumentation på at den blev afleveret på genbrugspladsen. Det fik de i form af billede af trailer med stumperne foran skilt ved genbrugsplads, stumper lagt i container med hård plast samt en udfyldt seddel om afleveret tank hos pladsmanden. Herefter slettede kummunen den i BBR og betragter sagen som afsluttet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis