Bruse armatur

Hej.
Jeg skal skifte min Kartouche men  jeg kan ikke få den gamle ud. Den sidste del sidder fast.
Billede 1 er den nye
Billede 2 og 3 er den gamle.

Jeg har forsøgt at sprøjte med VD40 men ak.

Kan jeg bare hive og flå i den eller skal der andet til?
For hvis den går i stykker har jeg jo en ny. Men jeg er nervøs for at jeg iverser noget.
Med venlig hilsen
☺️
Hej. Jeg skal skifte min Kartouche men  jeg kan... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Wd40 gør ingen forskel, o-ringene er der jo for at forsegle. Det er ssv lidt kalket til og der skal noget vold til. Kartouche skiftes jo alligevel som en samlet enhed så der er næsten ikke andet tilbage at prøve.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

BOFH skrev den 16-11-2025 12:08:47

Wd40 gør ingen forskel, o-ringene er der jo for at forsegle. Det er ssv lidt kalket til og der skal noget vold til. Kartouche skiftes jo alligevel som en samlet enhed så der er næsten ikke andet tilbage at prøve.

/BOFH 

Ok. Tak. Jeg forsøger. 

Jeg brugte WD40 til at løsne møtrikken, så fortsatte bare i den gænge. Jeg ved intet om dette. Men lærer hele tiden. Og det giver god mening at WD ikke gør noget.
Så tak for dine inputs. :-). 
Det er meget tænkeligt, at der skal bruges en speciel kartusche nøgle. Hvis du skriver fabrikatet af dit armatur, er der større sandsynlighed for at vi kan hjælpe. 
GodeVen skrev den 17-11-2025 13:17:29

Det er meget tænkeligt, at der skal bruges en speciel kartusche nøgle. Hvis du skriver fabrikatet af dit armatur, er der større sandsynlighed for at vi kan hjælpe. 

Hej igen. Sorry. Der skete andre ting i privatlivet. 

Men er tilbage på projektet igen.

Det er et “Ideal standard “. Mener også Børma er nævnt.

Nu har jeg fået den længere ud. Men den drejet bare rundt. Jeg hiver og hiver

Se billede :-) 
GodeVen skrev den 17-11-2025 13:17:29

Nå. Så fik jeg den ud. Men stadig ikke helt. 

Jeg mangler den sidste del. Den grå det der omkranser spiralen.

På billedet er den gamle ril venstre og den nye til højre 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis