Hej
Jeg vil virkelig gerne have opsat nogle Philisp Hue Downlight Slim, men er simpelthen sådan i tvivl om, de er sikre i forhold til min loftshøjde.
Lige nu har vi nogle Nordtronic som er LOW-profile og godkendt til montering i isolering.
Mit spørgsmål er, at når jeg tager en lampe ned, kan jeg se der ca er 3-4 cm mellem troldtekstloftsplade og dampspær. Driver fra lampen er derfor i kontakt med dampspær. Den er også ca. 3 cm.
Jeg er så virkelig meget i tvivl om, det så er sikkert med disse Philips Hue Downlight. De ligner jo umiddelbart de Nordtronic, og har også en driver som skal ligge mellem loftplade og dampspær. Ligesom de Nordtronic vil de sikkert være i kontakt med loftsplade og dampspær.
Men jeg er i tvlvl om, om lamperne skal være godkendt til montering i isolering når det er tilfældet - om det er det der menes med det.
Det kan jeg ikke se de Philips Hue umiddelbart er.
Jeg har skrevet med en elektriker, men de skriver tilbage, at det sikkert er OK siden Philips skriver de er godkendt til lav loftshøjde. Men jeg er ikke helt overbevist. Jeg tænker i forhold til varmeudvikling, at det er ret væsentlig, at de kan bruges sådan?
Når jeg ser bruger manual, tror jeg der et pictogram som viser forbud mod montering i isolering og ca. cm 6 plads mellem loftsplade.
Men det kan være den sikkerhedsafstand mere er afstand fra Spot til dampspær, og ikke er fordi der skal være afstand fra driveren. Spottet vil nok have den små 4 cm afstand så den er jo ikke i direkte kontakt med dampspær - det er kun driveren.
Nogle lidt mere kyndige som måske har erfaring eller kan "kaste lys" over sagen?
Link:
www.philips-hue.com/da-dk/p/hue-white-and-color-ambiance-slim-indbygningsspot-90-mm/8720169264731Bruger manual
www.philips-hue.com/da-dk/support/manualspft Martin