Nyt toilet - Ifö Sign eller Spira Art 2.0?

Hej

Mit 20 år gamle Cera toilet stopper ofte til, og jeg vil prøve med en udskiftning. Jeg har 110mm plastafløb, så jeg tror ikke, fejlen ligger der, og selvom jeg har justeret skyllemængden op til 9 liter, stopper toilettet stadig ugentligt. 

Jeg kan få et Ifø Sign toilet til omkring 2000 incl. sæde, mens et rimfree Spira Art 2.0 med turbo-flush vil koste mig 4500. Sign kan monteres i de gamle skruehuller i gulvet, mens Spira skal limes. 

Hvad vil I vurdere? Gør jeg klogt i at vælge Spira, som nok har bedre skylleeffekt ​end Sign? Eller er det bare salgsgas med "turbo flush"? Skyller de lige godt? De bruger samme mængde vand. Designet er mindre vigtigt for mig.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ifø sign kan fåes for ca. 1850 i JemogFix incl. toiletsæde.
Har du overvejet det almindelige Ifa Spira toilet?
Det kan købes for ca. 3000 incl. toiletsæde, og kan som jeg husker det også monteres i de gamle skruehuller.
Fik for et halvt år siden udskiftet et af vores sign toiletter med et spira, og det gik hurtigt, og jeg mener ikke, at der blev boret noget eller lavet andre krumspring (det var sønnike, som lavede det).
Indtil videre er vi godt tilfredse med spira toilettet og kan bekræfte, at der er knald på, når der skylles.

Kurt B. Andersen
Ved ikke hvilket af de to toiletter der virker bedst. i henhold til at undgå tilstopning.

Vores ene badeværelse med et Ifô Cera toilet, havde jævnligt problemer med forstoppelse, i forbindelse med vi renoverede badeværelses, og toilettet blev afmonteret, viste det sig den bløde tilslutningsmuffe, var sat forkert i så gennemgangen var under halv størrelse.

Efter et nyt toilet magen til, og en ny tilslutningsmanchet fungere det uden problemer.

Så tror den manglende gennemgang i muffen bevirkede, at vandet blev skyllet for langsomt ud i rørene, som så stoppede til.. (110 mm pvc rør fra 1996)

Vi prøver igen, i morgen --
kurta skrev den 12-11-2025 22:36:40

Ifø sign kan fåes for ca. 1850 i JemogFix incl. toiletsæde.
Har du overvejet det almindelige Ifa Spira toilet?
Det kan købes for ca. 3000 incl. toiletsæde, og kan som jeg husker det også monteres i de gamle skruehuller.
Fik for et halvt år siden udskiftet et af vores sign toiletter med et spira, og det gik hurtigt, og jeg mener ikke, at der blev boret noget eller lavet andre krumspring (det var sønnike, som lavede det).
Indtil videre er vi godt tilfredse med spira toilettet og kan bekræfte, at der er knald på, når der skylles.

Tak for det. Jo, jeg har overvejet det, men jeg ved ikke helt om det er 1000 kr. mere værd. Det vil du måske mene, at det er?

je_ns skrev den 12-11-2025 22:45:44

Ved ikke hvilket af de to toiletter der virker bedst. i henhold til at undgå tilstopning.

Vores ene badeværelse med et Ifô Cera toilet, havde jævnligt problemer med forstoppelse, i forbindelse med vi renoverede badeværelses, og toilettet blev afmonteret, viste det sig den bløde tilslutningsmuffe, var sat forkert i så gennemgangen var under halv størrelse.

Efter et nyt toilet magen til, og en ny tilslutningsmanchet fungere det uden problemer.

Så tror den manglende gennemgang i muffen bevirkede, at vandet blev skyllet for langsomt ud i rørene, som så stoppede til.. (110 mm pvc rør fra 1996)

Det lyder ikke smart. Jeg må lige tjekke muffen, når jeg piller det gamle toilet af. 

Om Spira er pengene værd i forhold til Sign, kan jeg ikke vurdere. Vores søn er uddannet vvs mand, og han mente, at det var bedre, idet man bl.a. undgår skyllekanten og de rande, som kan komme under den.
Vi har ikke haft problemer med det, og da vi kun har haft det i forholdsvis kort tid, er det svært at sige noget om tilkalkning osv.
Vi skiftede fordi vores Sign ikke længere var pænt i bunden på trods af brug af diverse midler, men det var formentlig også 15 år gammelt, så på den måde har det jo holdt godt.
Vores andet toilet er også et Sign, som vi er ganske tilfredse med.
Det skal også siges, at vi har meget kalk i vandet i vores område.

Kurt B. Andersen
Jeg endte med et klassisk Spira, det fungerer fint og passede med skruehullerne.

Tak for hjælpen!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis