håndvask badeværelses afløb

min håndvask på badeværelset sidder ret dårligt ift afløbet i gulvet. hvis jeg rykker håndvask og skab, må man så godt føre afløbs rør gennem væg til køkken afløb der sidder på den anden side af væggen? hvis ja er det 32 mm eller 40 mm afløbsrør der skal bruges?
min håndvask på badeværelset sidder ret dårligt... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
tak for svar, men så er det jo nærmest umuligt at lave uden at banke alt op?. I køkken er det 50mm afløb fra 1970 som går ind til gulvafløb i badeværelset. Hvis jeg skifter gulvafløvet i badeværelset for at tilslutte håndvask direkte  i tillæg så er det at betragte som ny installation, dvs så bliver det fra det gamle køkken pludseligt ulovligt eller da det er 50mm fra gamle dage? det betyder jeg er nødt til at banke gulv op for at køkken afløb kan ændres fra 50 til 75mm eller?
Kan jeg køre 50 mm rør fra badehåndvask inde i væggen skjult og rundt i rummet og sætte til faldstamme i badeværelset (samme rum)?
NB12345 skrev den 12-11-2025 15:30:07

tak for svar, men så er det jo nærmest umuligt at lave uden at banke alt op?. I køkken er det 50mm afløb fra 1970 som går ind til gulvafløb i badeværelset. Hvis jeg skifter gulvafløvet i badeværelset for at tilslutte håndvask direkte  i tillæg så er det at betragte som ny installation, dvs så bliver det fra det gamle køkken pludseligt ulovligt eller da det er 50mm fra gamle dage? det betyder jeg er nødt til at banke gulv op for at køkken afløb kan ændres fra 50 til 75mm eller?
Kan jeg køre 50 mm rør fra badehåndvask inde i væggen skjult og rundt i rummet og sætte til faldstamme i badeværelset (samme rum)?

ja , du må godt føre det rundt i badeværelset , men lyder nu som om du har noget i tankerne so aldrig vil fungere

få det nu lavet ordentligt med det samme , det bliver alt for dyrt når du skal til at lave det om igen fordi du laver en dårlig løsning og vil spare et par tusinde
kan godt være det kan laves lovligt , men træls at vælge den nemmeste løsning hvis der bliver problemer med det efterfølgende
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis