Hej lav-det-selv.dk
Håber I vil hjælpe mig med lidt fejlsøgning, så jeg har noget kvalificeret at videreformidle til min lokale VVS'er.
Jeg har et knap 20 år gammelt anlæg i kælderen af en ældre, men moderniseret villa, som forsyner 3 "gammeldags" radiatorer i stueplan og herudover gulvvarme i køkkenalrum på samme plan og på 1. salen. Jeg har vedhæftet nogle billeder af anlægget.
Vi har haft lidt gulvvarme i løbet af det tidlige efterår, men nu hvor temperaturen er faldet er huset ret koldt - 16-17 grader. Alle gulvvarmetermostater i rummene kalder på varme, og der er tjekket batteri. Jeg fyldt vand på anlægget og luftet ud på anlægget i kælderen. Der er strøm på styringsenheden, som sidder på 1. salen og der skulle være automatisk udluftning.
Jeg kan se, at temperaturen på gulvvarme"fremløbet" (eller havd det hedder) er lav - 15 grader.
Jeg har prøvet at massere og skrue helt op for hvad google fortæller mig er en Danfoss FH-TC termostat uden held. Der er en lille utæthed ved føleren, hvor det drypper med vand.
Kan det være, at termostaten skal skiftes? Eller er der andet jeg kan/skal forsøge først? Jeg kan ikke finde en unbrakonøgle, der passer til "hætten" og tør ikke skrue i noget, hvor det pludselig står ud med vand.
På forhånd tak!